c_300_250_16777215_10_images_96187.jpg

 

ترکمن سسی : وحید حاج سعیدی - بسیاری از خانواده بر این باورند سرنوشت فرزندان شان با کنکور گره خورده است و به همین منظور قبولی در آزمون ورود به دانشگاه ها یا همان کنکور سراسری را دروازه خوشبختی و رسیدن به آمال و آرزوی های خود و فرزندان شان قلمداد می کنند.


هر چند از فرصت کنکور باید استفاده کرد و این فرصت طلایی را از دست نداد، ولی ذکر این نکته ضروری است که کنکور همه زندگی نیست بلکه بخش کوچکی از زندگی است و زندگی حتی برا ی کسانی که در این آزمون موفق نمی شوند،  کماکان جریان دارد.
با این وجود بسیاری از خانواده ها کنکور را بخشی از فرایند زندگی تحصیلی فرزندان خود تصور نمی کننند بلکه آن را همه زندگی می پندارند و بر همین اساس برای قبولی فرزندان در کنکور به زعم خودشان از هیچ  کوششی فروگذار نمی کنند.
اما باید اذعان داشت همین نگاه دلسوزانه و غیر منطقی به کنکور باعث گردش مالی چند هزار  میلیاردی شده و مافیایی را به وجود آورده است که مقابله با آن دستکم در توان مجلس و دولت نیست.
تشویق به شرکت در انواع کلاس های تقویتی و کنکور، خرید انواع و اقسام کتب و سوالات و فایل های صوتی و تصویری و از همه مهم تر ارائه مشاوره های غلط و غیر منطقی بخشی از تحرکات مافیای کنکور است.
در این مقال قصد بررسی زمینه ها بروز و مقابله با مافیای کنکور را نداریم اما آنچه که در سال های اخیر بیش از هر چیزی خانواده ها و دانش آموزان را به چالش کشیده است و علاوه بر تحمیل هزینه های گزاف باعث ایجاد توهمات گوناگون در خانواده ها شده است، ورود مشاور نماها به حوزه مشاوره تحصیلی است!
 متاسفانه برخی دانشجویان یا حتی برخی از فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و ... که رشته تحصیلی آنها هیچ ارتباطی به مشاوره و راهنمایی ندارد، وارد این فضا شده اند و با دریافت مبالغ هنگفت به ارائه راهنمایی های اغوا کننده و غیر منطقی می پردازند.
فلذا به خانواده های محترم توصیه می شود قبل از انتخاب مشاور تحصیلی برای فرزندان در گام اول نسبت به شناخت مشاور اقدام کنند و به هر فردی که خود را مشاور می نامد، اعتماد نکنند.
مشورت با مدیر و مشاور مدرسه و مراجعه به مراکز رسمی که دارای مجوز مشاوره هستند، بهترین راه برای شناخت مشاوران و دریافت مشاوره تحصیلی است.
در خاتمه به دانش آموزان و خانواده ها توصیه می شود از مراجعه به مشاور نماها و افرادی که بدون مجوز اقدام به ارائه مشاوره تحصیلی می کنند جدا پرهیز کنند و آینده تحصیلی فرزندان شان را با دریافت راهنمایی های غلط تباه نکنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر