c_300_250_16777215_10_images_85011.jpg

 


ترکمن سسی - مدرس حوزه علمیه عظمیه بندرترکمن هفته وحدت را یادآور دوران شکوفایی در عصر طلایی اسلام عنوان نمود.



اسماعیل آخوند سبحانی در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، وحدت مسلمین را پایه و اساس اقتدار دنیای اسلام خواند و گفت: خدای متعال امت اسلام را با بعثت نبی مکرم (ص) به بهترین درجه و عزت رساند و دشواری های زندگی را برایشان آسان گردانید و همچنین امتیازات فراوانی را که سایر امت بی بهره بودند به برکت میلاد رسول گرامی ارزانی بخشید. برگزاری جشن و شادمانی یکی از افعال طبیعی در زندگی پیروان محمد و آل محمد(ص) است و میلاد آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم یکی از روزهای باشکوه در تقویم اسلامی شناخته می شود.
وی تداوم چند هزار ساله امپراطوری قدرتمند عثمانی را مرهون وحدت مسلمانان در عصر گذشته دانست و افزود: یکی از دلایل این وحدت تاسی از تعالیم قرآن کریم درباره اهمیت همدلی و حسن خلق در اعمال، رفتار و کردار مسلمانان بوده است.آنها حتی در تجارت و مناسبات اقتصادی نیز رعایت عدل و انصاف را می کردند و به این ترتیب پیروان سایر مذاهب و ادیان شیفته اخلاق و مرام تجار مسلمان شده و به دین اسلام ایمان می آوردند. در همان زمان بودند امپراطوری هایی که با استفاده از مکانیزم نظامی و ارتقا توان جنگی حکومت داری کرده و اتکای شان به قوای ارتشی بود.
آخوند سبحانی وضعیت فعلی دنیای اسلام در جوامع بین المللی را نامناسب خواند و اظهار داشت: باید بپذیریم که ملل مسلمان اکنون آن شوکت و جایگاه گذشته را ندارند و با معضل تفرقه دست به گریبان هستند، لذا هر زمان ارده ای برای وحدت میان کشورهای مسلمان به وجود آمد، دشمنان قسم خورده مانند یهود که سرمایه هنگفتی را برای تضعیف نظام های اسلامی هزینه می کنند با مسلح کردن گروه های به ظاهر اسلامی به انواع و اقسام امکانات سعی دارند تا به امت مسلمان از درون آسیب برسانند.
مدرس حوزه علمیه عظمیه بندرترکمن، فرقه گرایی را یک معضل و بیماری کهنه در سر راه امت مسلمان برشمرد و به نقل از مقام معظم رهبری عنوان نمود: سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی توسط دشمن بکار گرفته شده اند تا با ساخت برنامه های اغوا کننده مسلمانان را نسبت به اعتقادات شان به شک انداخته و پریشانی را به بطن جوامع تزریق نمایند، لذا یکی از وظایف فعالان دینی این است که از در حد توان شان فضاهای مجازی را رصد کرده و مواظب کسانی که به صورت ناشناخته و در نقش علمای ساختگی به قصد اغفال جوانان فعالیت می کنند، باشند. بنا به اعتقاد علمای اسلام در میان هر قومی افرادی پیدا می شوند که میل به اختلاف افکنی دارند و مشاهده می کنیم که برخی ها در مناسبت ها به این امر دامن می زنند تا نوکری خود به استکبار را به اثبات برسانند.
آخوند سبحانی تاکید کرد: هفته وحدت یادآوری دوران شکوفایی در عصر طلایی اسلام است که باید برای جبران عقب ماندگی ها به کارهای عملی رو آوریم. علمای شاخص، صاحب نظران و مولفین می توانند همت شان را روی این عرصه بگذارند. کشورهای اسلامی باید اختلاف با یکدیگر را به فراموشی سپرده و نباید به خاطر منافعی که غربی ها از آن سود می برند بروی یکدیگر اسلحه بکشند. غرب یکی به نعل و یکی به میخ می زند. آنها از یکسو خودشان را طرفدار حقوق بشر می دانند و از سوی دیگر بیشترین سلاح های جنگی را تولید می کنند تا در کشورهای اسلامی به فروش برسانند. سلاح یک مسلمان باید ایمان وی باشد و اگر با وحدت رویه و اتحاد گام برداریم هیچ نیرویی نخواهد توانست بر ما غلبه نماید.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر