c_300_250_16777215_10_images_10361.jpg

 

 نرکمن سسی - مجتبی لشکربلوکی ، یادداشت نویس گلستانی و عضو اندیشکده گام دوم انقلاب اسلامی در تازه ترین یادداشت خود از جنگ ترکیبی تا جنگ اراده ها را تبیین کرد.


لشکر بلوکی نوشت:

جنگ ترکیبی یا جنگ هیبریدی و یا جنگ آمیخته ، یک راهبرد نظامی است که آمیخته‌ای از جنگ سیاسی، جنگ کلاسیک، جنگ نامنظم، جنگ مجازی ، خبر رسانی جعلی ، دیپلماسی ، جنگ دادگاهی، مداخله در انتخابات کشورهای خارجی، برهم زدن بافت جمعیتی، مهاجر پذیری، تهاجم فرهنگی، ایجاد تضاد دینی می باشد.

 در این نوع جنگ سعی می شود با بهره گیری از همه این روشها به یک هدف برسند و آن نابودی یا حداقل آسیب جدی به کشور هدف.

همگان در جهان قبول دارند که این جنگ از سمت مثلث غربی عربی عبری ، علیه ایران اسلامی برای ایجاد شکاف قومی،  مذهبی و نسلی؛ ناامن سازی و بی ثبات سازی کشور؛  از بین بردن تمرکز مدیران و مسئولان و محاسبات غلط آنان؛  فرصت سوزی در کشور و جلوگیری از رشد و پیشرفت آن می باشد.

در این بین دو راهبرد می توان داشت؛  اول اعتماد به دشمن و عدم اعتماد به آن.

تجربه ۴۳ سال انقلاب اسلامی نشان داد هرجا به دشمن اعتماد کردیم، منفعل شدیم،  یا درجا زده و یا عقبگرد کردیم. .

و هرجا به خدا و وعده های او اعتماد کرده و به دشمن اعتماد نداشتیم،  غافل نشده،  اتکا به قدرت درون نموده،  ابستادیم و پیشرفت کردیم.

در همین چند صبا که دشمنان ایران و اسلام یکپارچه شده و از تمام تاکتیک های جنگ ترکیبی برای ضربه زدن به نظام بهره بردند،  چندین و چند توفیق داشتیم که به آن ضریب رسانه ای ندادند!  چرا که باید ایران کشوری در حال فروپاشی تصور گردد نه در حال رشد و نه ایران قوی !!!

 زیرمداری ماهواره بر «قائم۱۰۰» با موتور سوخت جامد و برد ۵۰۰ کیلومتر را با موفقیت پرتاب شد.

 از موشک بالستیک هایپرسونیک رو نمایی گردید، این نوع موشک می تواند بیش از پنج برابر سرعت صوت پرواز کند و  از همه سامانه‌های سپر موشکی موجود در دنیا بگذرد.

 راه آهن راهبردی زاهدان- خاش به طول 155 کیلومتر به بهره برداری رسید.
راه آهن زاهدان به چابهار به طول 628 کیلومتر، نقش مهمی در گسترش کریدور اقتصادی جنوب- شمال دارد.

 پیگیری های گسترده ای برای گسترش امکانات ترانزیتی میان ایران و عراق در دست انجام است و تلاش بر این است که بر ظرفیت کریدور شرق به غرب افزوده شود.

 اهتمام به افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی.

گسترش مبادلات تجاری با همسایگان، اوراسیا،  و سازمان همکاری های شانگهای ظرف یک سال گذشته که در  کُند کردن حربه تحریم بسیار موثر است.

این تعاملات در کنار دیگر تدابیر موجب شد کشورمان با وجود میراث تورمی 60 درصدی دولت قبل، تحریم های دو برابر شده در روند برجام، و بحران اقتصادی (تورمی)  جهانی حاصل از جنگ اوکراین، بتواند بحران جهانی غذا و انرژی را با حداقل چالش ممکن سپری کند.

 در زمینه تامین امنیت غذایی، ایران توانسته وضعیت بهتری در مقایسه با بسیاری از کشور ها داشته باشد.
بر اساس گزارش "گلوبال هانگر ایندکس"، ایران رتبه سی‌ و پنجمین کشور دارای کمترین گرسنه را در بین دویست کشور دارد و شاخص گرسنگی در محدود Low قرار گرفته است.

 مشکلات اقتصادی مردم را آزرده است.
بیش از همه آنها تورم .
کارنامه برخی مدیران هم همواره نوسان داشته، اما اعتقاد عملی به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی،  اعتماد به مدیران جوان،  متخصص انقلابی،  کار جهادی،  ایجاد شور و نشاط در جامعه و با امید آفرینی می توان در مدت کوتاه به توفیقاتی بزرگی برای مردم،  نظام و کشور دست یافت.


 و نکته آخر و شرط لازم در کسب این موفقیت ، ارتقای شناخت مردم و مسئولان نسبت به واقعیت های جنگ ترکیبی، برنامه ریزی درست فرهنگی ( فرهنگ تربیت نسل، فرهنگ اقتصادی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ ایستادگی و اعتماد به خدا) از یک طرف ، و باور داشتن به پتانسیل ها و امکانات فراوان کشور از سوی دیگر نقشه بر آب کردن برنامه های دشمنان است.

و این جنگ ، جنگ اراده هاست و هر که اراده ای قوی تر و محکمتر داشت در آن نبرد پیروز است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر