c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-10-20_20-22-27.jpg

 


ترکمن سسی : یونس دانشمند - قهرمانی عرفان کر ، مچ انداز سیمین شهری در مسابقات جهانی در آنتالیا ترکیه هرچند در فضای مجازی کم فروغ این روزها فرصت بازتاب گسترده ای نداشت اما افتخاری بزرگ برای ملت ایران و مردم ترکمن صحرا بود.


عرفان جوان مچ انداز سیمین شهری، بعد از چند دوره قهرمانی در کشور، اکنون در آوردگاه جهانی ِآنتالیا، یکی پس از دیگری مچ رقبای خود از ترکیه، رومانی، جمهوری آذربایجان ،اوکراین و قزاقستان را خواباند و پس از فینال فریاد پیروزی سرداد. او اولین مدال طلای جهانی تاریخ مچ اندازی را برای ایران کسب کرد.

او پس از قهرمانی در پستی نوشت که این قهرمانی را با کمترین امکانات و تنها با عشق مردم و غیرت خاص و کمک های مربی خود سلیمان طریک رقم زده است.

اما مردم قدرشناس سیمین شهر ، پایتخت مچ اندازی و کشتی گورش ایران، ظهر امروز پنج شنبه با راه اندازی کاروان شادی از قهرمان تاریخ ساز خود استقبال کردند.

 سیمین شهر ، پیش از این نیز در رشته آلیش قهرمان جهان معرفی کرده است. هفت سال پیش در چنین روزهایی یعقوب کر معروف به امپراطور صحرا ، کشتی گیر آلیش کار سیمین شهری در شهر بیالیستوک لهستان در وزن ۸۰ کیلوگرم با پیروزی بر تمامی رقبای خود در همان روز اول مسابقات بر بام جهان ایستاد.

اکنون عنوان قهرمانی جهان برای سیمین شهر این شهر کوچک در غرب گلستان تکراری است. جوانان این منطقه با کمترین امکانات اما با عشق و اراده ای قوی تاریخ سازی و دل ملتی را شاد می کنند. امید که مدیران ورزشی منطقه ، قدر چنین قهرمانان را بدانند و ده ها استعداد کم نظیر این منطقه را دریابند.

دیدگاه‌ها  

+1 #1 ستار ارازی 1401-07-29 11:17
ایول به عرفان و یعقوب داداش
نقل قول کردن
+1 #2 ا. حاجی مشهدی 1401-08-07 06:35
درود بر شما جوانان غیور ایران زمین
نقل قول کردن
+1 #3 جبار کسلخه 1401-08-07 21:30
ماشاا... به عرفان جان، که افتخار دیگری به ترکمن صحرا این دیار از یاد رفته اما امیدوار آفرید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر