c_300_250_16777215_10_images_photo_2021-04-01_19-04-00.jpg

 

گنبدکاووس : ترکمن سسی - نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در آیین رونمایی کتاب قرقیزستان گفت: باید به دور از تعلقات سیاسی و قومی با نگاه به استعدادهای بالای منطقه برای پیشرفت شهرمان تلاش کنیم.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، امان قلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این آیین با بیان اینکه ما پتانسل های بسیار زیادی برای جذب گردشگر، سرمایه گذاری و ارتباط با منطقه آسیای مرکزی داریم که لازمه آن شناخت و گسترش فعالیت های فرهنگی و بین المللی است ، از تشکل کارگروه پیگیری نام سال خبر داد.

صالح کاهانی دبیر مجمع وفاق اسلامی در این نشست با اشاره به هدف برگزاری این جلسات از سوی این تشکل مردمی را گفتمان سازی بر محور هویت مشترک و مرجعیت نخبگان در معادلات منطقه دانست.

کاهانی با توجه به حواشی سیاسی در گنبدکاووس گفت: باید از دعواهای نازل و دوقطبی های غلط چهل ساله به سمت درد مشترک و ظرفیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مانند همجواری با آسیای مرکزی در گان دوم انقلاب حرکت کرد. در مدارس و دانشگاه و افکار عمومی گلستان ما باید نام و شناختی از مفاخر و میراث تاریخی و منطقه ای و بین المللی باشد.

امید رحیمی دانشجوی دکتری روابط بین الملل و  نویسنده کتاب "قرقیزستان؛ جامعه، فرهنگ و سیاست" نیز در این نشست ، پیرامون اهمیت آسیای مرکزی در رونق اقتصادی و فرهنگی استان گلستان و گنبدکاووس نقطه نظرات خود را بیان کرد.

مولف کتاب قرقیزستان با اشاره به ضعف های جدی در مطالعه و شناخت همسایگان گفت: متاسفانه درکی از کشورهای آسیای مرکزی در گلستان نیست؛ خیلی ها حتی از مسئولان نام پایتخت کشورهای این منطقه را نمی شناسند. امید رحیمی با توجه به اشتراکات بین ملل منطقه CIS خواستار توجه نخبگان بصورت تخصصی درباره قابلیت های این کشورهای همسایه شد.

گفتنی است کتاب قرقیزستان (جامعه، فرهنگ و سیاست) تالیف امید رحیمی دانشجوی دکتری روابط بین الملل است که عصر چهارشنبه 11 فروردین ماه 1400 در گنبدکاووس رونمایی شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر