c_300_250_16777215_10_images_2m_c82fbbf2-dff0-4f94-90a9-b93128313e76.jpeg

 

ترکمن سسی – طاهر جانی فعال رسانه ای در گزارشی از برگزاری نخستین جلسه کمیته اقوام و مذاهب و هم اندیشی جمعی از فعالان عضو این تشکل در آق قلا خبر داد.


نخستین جلسه کمیته اقوام و مذاهب استان گلستان پس از به روی کار آمدن دولت دکتر مسعود پزشکیان با حضور جمعی از اعضای تیم کمیته در آق قلا برگزار گردید. در این جلسه که با محوریت زبان ایده ها و عقاید اعضا در جلسه ترتیب داده شد هر یک از حاضرین ضمن تاکید بر مطالبه گری به بیان نظرات و تبادل افکار پرداختند.
عاشور بردی اتکپور مسئول کمیته اقوام و مذاهب استان گلستان گفت: این کمیته در طول مدت فعالیت خود معرف افراد نخبه و توانمند بسیاری برای بکار گیری از سوی دولت در مدیریت های حساس بوده است. هدف گذاری ما بر مبنای شایسته سالاری بوده و این فرصت را داریم تا معرف صاحبان تفکر و اندیشه جهت استفاده از ایشان در پست های حساس باشیم.
همچنین داود کر از چهره های اجتماعی منطقه با اشاره به شناساندن ضرورت جایگاه کمیته اقوام و مذاهب در نزد افراد نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز اظهار داشت: بر همین اساس می بایست نسبت به معرفی افراد نخبه و کارآمد اقدام بعمل آید.
وی یاد آور شد: به نظرم تنها نشست و برخواست در جلسات درون گروهی مثمر ثمر نبوده و ابتدا باید کار گروه های تخصصی تعیین و نسبت به مطالبه حقوق قانونی تمامی اقوام استان اقدام صورت بگیرد.

بهمن نیازی عضو فعال فضای مجازی، یکی از اهرم های مثبت در کمیته اقوام و مذاهب را بهره گیری از فن بالای بیان در زمینه لابی گری و قدرت چانه زنی خواند و عنوان نمود: سوابق نشان می دهند که اقوام مختلف در استان گلستان در کلیه عرصه های میدانی مانند مشارکت گسترده در انتخابات همسو با نظام عمل کرده‌اند، اما برخی دولت های گذشته و مسئولین استان ها استفاده از نزدیکان خود را به شایسته سالاری ترجیح داده اند!
نیازی یادآور شد: مردم از نمایندگان شان در مجلس شورای اسلامی توقعات بجایی دارند. ما در مباحث مختلف بیش از انکه مطالبه گر باشیم صرفا شنونده ی خوبی بودیم، اما اکنون با روی کار آمدن دولت جناب پزشکیان بستر مناسب استفاده از نیروهای توانمند در بدنه دولت فراهم شده است. لذا هدف ما رسیدن به اهدافی است که توقع بر آورده شدن آنها را داریم.
در این حال عبدالخلیل آغیل، میزبان جلسه نیز تشکیل کمیته های اقوام و مذاهب را جزو خواسته های دولت چهاردم برشمرد و در این زمینه ادامه داد: شاکله اهداف کمیته های اقوام و مذاهب مواردی را شامل می شوند که می بایست به سمع و نظر مسئولین دولت جدید برسند.
ابن نظریه پرداز بومی خاطر نشان ساخت: ما امروز در آغاز راهی جدید قرار داریم و زمینه مشارکت فعالان در کمیته اقوام و مذاهب استان گلستان هموار می باشد‌. به عقیده بنده در زمینه مطالبات نباید دست روی دست گذاشته و منتظر مهیا شدن شرایط گفتگو توسط ارکان تصمیم گیرنده باشیم. آنها یک کشور را مقابل خود می بینند. بدین جهت ابتدا باید به قابلیت های هر یک از اعضای این کمیته اعتماد کرده و اهداف را در مسیری پیش ببریم که مسئولین و نمایندگان مجلس خود درصدد گفتگو با ما بر آیند. دستیابی به این هدف مسلما میدان عمل و حضور موثرتری را می طلبد.

گزارش از طاهر جانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر