c_300_250_16777215_10_images_2m_1187807.jpg

 

ترکمن سسی - مدیر آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در گرگان گفت: رویکرد کانون از جشنواره محوری به استعداد پروی تغییر یافته است.


به گزارش خبرنگار هفته نامه اقتصاد گلستان، مجتبی حاذق نیکرو در نشست خبری تشریح رویداد کشوری قاف، باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان در گرگان اظهار کرد: اولین اردوی استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور با حضور ۱۲۰ نوجوان عضو باشگاه شعر و داستان، رویش استعدادهای برتر ادبی قاف (قله ادبیات و فرهنگ)، در روزهای ۲۲ الی ۲۶ مرداد ماه سالجاری به میزبانی استان گلستان در شهر علی آباد کتول برگزار می شود.
وی همچنین افزود: در این اردو چهره ها و اساتید نام آشنای شعر و ادبیات کشور و حوزه کودک و نوجوان در کنار نوجوانان با استعداد ادبی، حضور خواهند داشت.
مدیر آفرینش های ادبی و هنری کانون در ادامه با بیان وظایف و ماموریت های ذاتی کانون استعداد سنجی، استعداد یابی و استعداد پروری، گفت: رویکرد کانون در سال های گذشته بیشتر به سمت جشنواره محوری و رویداد محوری بوده است و امروز رویکرد کلان کانون به سمت پرورش نخبگانی و پروش استعدادها یعنی جشنواره محوری به استعداد پروری تغییر پیدا کرده است.
حاذق، با اشاره به تشکیل باشگاه های تخصصی رویش استعدادهای برتر ادبی و هنری در کانون، افزود: در گام اول این باشگاه در بخش شعر کارش را آغاز کرد که در آذر ماه سال گذشته افتتاحیه آن در استان گیلان و در بندرانزلی با حضور ۵۰ نوجوان شاعر از سراسر کشور برگزار شد.
وی بیان کرد: در گام دوم نیز در زمستان سال گذشته با قریب به ۵۰ نوجوان نویسنده، باشگاه داستان کارش را آغاز کرد.
مدیر آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تصریح کرد: در حال حاضر در مجموع ۱۲۰ نوجوان شاعر و نویسنده در باشگاه رویش استعدادی برتر ادبی نوجوان کشور "قاف"، فعالیت می کنند.
حاذق، اظهار کرد: در تابستان امسال نیز باشگاه هنرهای نمایشی و باشگاه تصویرگران نوجوان راه اندازی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی این باشگاه ها با هدف شناسایی و تربیت آفرینش گران ادبی و هنری آینده نظام جمهوری اسلامی ایران است.
مدیر آفرینش های ادبی و هنری کانون، همچنین در ابتدای سخنانش ضمن تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: همراهی خبرنگاران در کنار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک مزیت و اتفاق مبارک است.

✍ رستم جرجانی/ خبرنگار
🗓 ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر