c_300_250_16777215_10_images_2m_7df0a040-b11f-429e-b5ce-ac5c35677032.jpeg

 

ترکمن سسی - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: کتابخانه سیار مرزی داشلی برون پس از چندین سال تعطیلی دوباره بازگشایی شد.


به گزارش خبرنگار هفته نامه اقتصاد گلستان، الهه غیناقی در نشست خبری، گفت: کتابخانه سیار منطقه مرزی داشلی برون در مرز ایران و ترکمنستان با داشتن ۱۰ هزار جلد کتاب، پس از چندین سال تعطیلی دوباره بازگشایی شد.
وی با اشاره به استفاده از نیروهای جهادی و مردمی در مناطق محروم، افزود: طبق رعایت عدالتی که برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است آموزش های هنری، ادبی و فرهنگی و هماهنگی کتاب، توسط مربی سیار انجام می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان، با اشاره به برگزاری کارگاه های تابستانه کانون، گفت: با شعار تابستانت را بساز، در تابستان امسال ۶۰۰ کارگاه برگزار و راه اندازی شد.
غیناقی، از رشد پنج برابری عضویت کودکان و نوجوانان کانون گلستان خبرداد و افزود: در حال حاضر تعداد ۲۱ هزار کودک و نوجوان عضو مراکز کانون پرورش فکری استان هستند و فعالیت های کانون در قالب ۱۸ مرکز ثابت، ۹ کتابخانه سیار و دو کتابخانه پستی و سه مرکز فراگیر به علاقمندان ارائه می شود.
وی گفت: از ۱۸ مرکز ثابت در سطح استان، سه مرکز در گرگان، دو مرکز در گنبدکاووس، یک مرکز در رامیان، یک مرکز در دلند و در بقیه شهرستان ها نیز هر کدام یک مرکز فعالیت می کنند و برنامه هایی در زمینه های فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و دینی توسط مسئولین مراکز و مربیان انجام می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان، همچنین اظهار کرد: در این ۱۸ مرکز ثابت کانون پرورش فکری استان تعداد ۲۴۰ هزار جلد کتاب موجود است.
غیناقی با اشاره به راه اندازی نخستین استودیو کودک و نوجوان و نخستین اتاق فرار در حوزه کودک و نوجوان در مجتمع ویلاشهر گرگان، افزود: با توجه به سه راهبرد اصلی کانون "نوجوان محور، مرکز محور و مخاطب محور"، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سطح استان در سه شیفت فعالیت می کنند.
وی همچنین با اشاره به بهسازی و تجهیز مراکز کانون در سطح گلستان، گفت: با میزان اعتبار عمرانی کانون و کمک خیرین فعالیت های خوبی در بحث عمرانی، رنگ آمیزی و شاداب سازی مراکز صورت گرفته است تا مراکز پویایی برای کودکان و نوجوانان مهیا کنیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه، قلم خبرنگاران باعث توسعه و پیشرفت استان در تمام زمینه ها می شود، افزود: فعالیت خبرنگاران در حوزه کودک و نوجوان اثربخشی بسیار زیادی برای جذب آنها می شود و می توان با اشاعه فرهنگ به این حوزه کمک شایانی داشته باشیم.

✍ رستم جرجانی/ خبرنگار
🗓 ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر