c_300_250_16777215_10_images_77140.jpg

 

گلستان : ترکمن سسی - مدیر کل هواشناسی گلستان در تحلیل شرایط آب و هوایی فروردین 1400 از وقوع خشکسالی متوسط تا بسیار شدید در این ماه در استان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان ، نوربخش داداشی در خصوص شرایط أب و هوایی اولین ماه از سال 1400 در گلستان گفت: در فروردین ماه  1400 متوسط مجموع بارش ایستگاه های سینوپتیک استان 21.9 میلیمتر بوده است، که نشان می دهد 58 درصد نسبت به متوسط این ماه کاهش بارش رخ داده که این وضعیت بر اساس شاخص ها حاکی از وقوع خشکسالی متوسط تا بسیار شدید در این ماه در استان است.

وی افزود: بیشترین میزان بارش این ماه در مینودشت به میزان 55.3 میلیمتر  اتفاق افتاده و کمترین میزان بارش نیز به میزان 8.1 میلیمتر در اینچه برون رخ داده و به ثبت رسیده است.  

این مقام مسئول در ادامه گفت : در فروردین  1400 متوسط دمای ایستگاه های سینوپتیک استان 16.9 درجه سانتیگراد بوده است بطوریکه 2.1 درجه نسبت به متوسط فروردین ماه و نسبت به سال گذشته 3.6 درجه افزایش را نشان می دهد. حداکثر دمای ثبت شده 35.6 درجه سانتیگراد در اینچه برون  و حداقل دمای ثبت شده 0.8 درجه سانتیگراد در فرود گاه گرگان بوده است.

مدیر کل هواشناسی گلستان یادآور شد: با توجه به پیش بینی فصلی کاهش میزان بارش ها نسبت به شرایط نرمال تا پایان فصل بهار همچنان ادامه خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر