c_300_250_16777215_10_images_78091.jpg

 


بندرترکمن : ترکمن سسی - قربان‌محمد آخوند اونق در یک پیام ویدیوئی خظاب به شهروندان منطقه اظهار کرد : همانطوریکه همگان شاهد هستیم ویروس منحوس کرونا همچنان قربانی می گیرد و این ویروس نه تنها کم می شود بلکه در حال اوج گیری است.

 


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، مدرس حوزه علمیه جامعه اعظمیه بندرترکمن از دلایل این شرایط بحرانی را عدم مراعات دستورالعمل های بهداشتی می داند و تاکید می کند: لازم است عموم مردم منطقه توصیه های مسئولان بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را برای پیشگیری از شیوع کرونا جدی بگیرند.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه علیرغم وضعیت بحرانی کرونایی ، برخی شهروندان همچنان اصرار بر برگزاری مراسم ها و تجمعات دارند و آن را رها نکرده اند تاکید کرد: ضروری است برای قطع زنجیره انتقال کرونا و جلوگیری از تلفات جانی و ضررهای مالی ، عموم مردم دستورالعمل های بهداشتی را به صورت جدی مراعات بکنند.

حاج آخوند اونق با اشاره به حدیث نبوی لاضرر و لاضرار فی الاسلام یعنی در اسلام ضرر به خود و ضرر به دیگران جایز نیست تصریح کرد: اگر توصیه های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را عمل نکنیم هم به خود و هم به دیگران ضرر می رسانیم و این در اسلام جایز نیست، بلکه با رعایت موارد سعی بکنیم در مسیر کمک به یکدیگر حرکت بکنیم.


وی با یادآوری اینکه در این روزهای سخت ، کادر درمان ما در بیمارستان ها و مراکز درمانی شبانه روز در حال تلاش هستند اظهار کرد: این عزیزان در معرض مستقیم ویروس کرونا هستند و از بین آن عزیز آن نیز قربانی داریم. پس کرونا را جدی بگیریم و در این شرایط سخت بی تفاوت نباشیم و کادر درمان را در یابیم.

وی از عموم شهروندان خواست: بیاییم فاصله گذاری اجتماعی را مراعات کنیم. حتما ماسک بزنیم. تا شرایط کرونایی بهتر شود و شرایط ادای نمازهای جمعه و جماعات را مهیا بکنیم.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن در پایان از همه شهروندان دعوت کرد تا ضمن رعایت نکات بهداشتی و خواندن دو رکعت نماز و ذکر و صلوات از درگاه خداوند متعال برای مقابله با ویروس کرونا یاری بطلبیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر