c_300_250_16777215_10_images_87057.jpg

 

 
ترکمن سسی - عبدالرحمان قزلجه فعال فرهنگی اجتماعی کلاله ای و از چهره های خوشنام منطقه ترکمن صحرا ، ۲۷ آذرماه ۱۴۰۰ در سن ۶۰ درگذشت.



وی از چهره های محبوب و دلسوز منطقه بود و در دوران زندگی پربارخود در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی و ادبی در منطقه ترکمن صحرا فعالیت مستمری داشت و در جهت رشد و توسعه همه جانبه منطقه هرآنچه در توان داشت دریغ نمی نمود.
 
عبدالرحمان قزلجه کارمند جهاد کشاورزی کلاله بود.

اکبر پیرا از فعالان رسانه ای منطقه درباره مرحوم عبدالرحمن قزلجه نوشته است:

از وی خاطرات زیادی دارم و از دهه هفتاد با مرحوم رفت و آمد داشتم ، وی انسانی متواضع و گشاده رو بود.

همیشه ما را توصیه میکرد اگر به مسافرت و گردش علمی و نشست هایی حضور پیدا میکنید ، هر کدام متفرق و جدا از هم حرکت کنید جرا که در تاریخ فرهنگ و ادبیات ترکمن آمده است با توجه به خطرات جاده ای که از قدیم رواج داشته بزرگان ما این سفارش را کرده اند.

مرحوم مهندس قزلجه در کار و زار فعالیتهای سیاسی هم فعال بود و چند بار از حوزه شهرستان کلاله کاندید شده بود که تا مرحله پیروزی پیش آمده بود
ولی علیرغم عدم پیروزی هیچوقت از سیاست خود را کنار نکشید.

مرحوم عبدالرحمن قزلجه به تاریخ فرهنگ و ادبیات ترکمن علاقه ویژه ای داشت و همیشه در کلامهایش از اشعار مختومقلی استفاده میکرد.

از نکات بارز و برجسته اخلاقی وی می توان به بردباری و تلاش در رشد اعتلای فرهنگ ترکمن نام برد ، ایشان در هر مناسبتی که دعوت میشد خودش را به آن مراسم و همایش می رساند وی هیچوقت دنبال مقام و منصب نبود و همیشه بفکر مشکلات مردم بود.

اگر از خصوصیات اخلاقی وی سخن به میان آوریم زیاد است ، مرحوم قزلجه انسانی متواضع و فروتن بودند ، سخنان شیوا و دلنشینی داشت و هرگز تا پاسی از شب هم به سخنان او گوش می دادیم خسته نمی شدیم.

اینک مهندس عبدالرحمان قزلجه از میان ما رفت و به جایگاه ابدی سفر کرد ، هیچوقت چهره محبت آمیز او از یاد ما نخواهد رفت.

روحش شاد و یادش گرامی باد‌.

 اکبر پیرا - بیست و هفتم آذرماه ۱۴۰۰

دیدگاه‌ها  

0 #1 دنیا قزلجه 1401-03-05 23:20
روحت شاد پدر عزیزم،جات تاابد :cry: توو قلبمه نور به قبرت بباره عزیزدلم جات خیلی خیلی خالیه وزندگی بدون توو خیلی سخته بابا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر