c_300_250_16777215_10_images_91089.jpg

 


ترکمن سسی : بنیامین آق آتابای - آخرین روز از قرن چهاردهم یعنی 29 اسفندماه سال 1400 خورشیدی بود که به دعوت یکی از شورایاران گنبد در بخش غربی شهر، در مراسم نوروزی که در محل زندگیمان در بوستان مادر برگزار میشد جهت اجرای زنده موسیقی شرکت کردم.



هوا هنوز زمستانی بود اما مردم محل به احترام هنرمندان همچنان در سرمایی که تقریبا شدید بود ایستادند و تماشا کردند و لذت بردند و به ما هم نیرو بخشیدند. این نخستین بار بود که در این نقطه از شهر چنین گرد همآیی برگزار میشد.

هنگام برگشتن از مراسم بود که در میانه راه، در خیابان منتهی به خیابان محله خودمان پای راستم در لبه ی یکی از چاله های کف خیابان پیچ خورد و تعادلم را از دست دادم و به شدت زمین خوردم اما خوشبختانه آسیبی ندیدم.

دو روز بعد، یعنی دوم فروردین که مجددا در مراسمی حضور پیدا کردم تصمیم گرفتم گله ای از مسئولین شهر داشته باشم. اما قبل از اینکه خودسر چیزی در پشت تریبون بیان کنم به مصلحت دیدم که با شورایار محترم موضوع را مطرح کنم. ایشان پاسخ دادند که مسئولین منتظرند تا قسمت کنده شده به اندازه کافی نشست کند و بعدا به مرمت بپردازند. پاسخشان اصلا مرا قانع نکرد. چرا که این چاله از ماهها پیش ایجاد شده بود به اندازه ای نشست کرده بود که برای هیچ خودرو و انسانی قابل عبور نبود و همه از کنار آن میگذشتند و در حال حاضر امکان نشست وجود ندارد. حد اقل کاری که مسئولین شهرداری برای این قسمت میتوانند فعلا انجام دهند پرکردن چاله با شن است که اگر قرار است نشستی رخ دهد، با عبور خودروها مجددا رخ بدهد که هرچه زودتر این مشکل برطرف گردد.

متأسفانه فرصت بیان در تریبون فراهم نشد و تصمیم گرفتم مشکل را در فضای مجازی به گوششان برسانم به امید اینکه توفیقی حاصل شود. شاید برایتان جالب باشد که وقتی به خانه برگشتم به درد پای خودم نمی اندیشیدم. به این می اندیشیدم که چنین مشکلی نه برای ظاهر شهر مناسب است نه برای بهداشت عمومی که در زمستان گِل است و در تابستان گرد و غبار، و مهمتر از همه استهلاکی که خودروها متحمل میشوند، آن هم در شرایطی که مردم دغدغه نان شب دارند.

دلم خون است و لبم خندان، تنم شاد است و روحم گریان. چه کنم که کاری از من برنمیآید؟، جز اینکه به قلم تسکین دهم این حال ویران. آدمهای حقیر به خود می اندیشند و انسانهای بزرگ به دیگران. اگر مسئولین لحظه ای خود را جای ما میگذاشتند تا به حال بسیاری از مشکلات حل شده بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر