c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-06-24_15-12-20.jpg

 

ترکمن سسی : ارازبخت پرسور - شاید برای شما هم پیش آمده که با دیدن قیمت کارتن نوشته روی وانت بارهای کنار جاده ، برای خرید هندوانه یا میوه آنجا توقف کوتاهی بکنید.


اما این آغاز ماجراست. با اینکه قیمت هندوانه یا میوه را روی کارتن نوشته دیده اید اما قبل از خرید جهت اطمینان قیمت را از فروشنده می پرسید. چون این کارتن نوشته پشتش حکایت دارد او بلافاصله می گوید هندوانه پایین فلان قیمت ( همان قیمت کارتن نوشته) اما قیمت هندوانه روی وانت فلان قیمت ( چند هزار تومان بالاتر از قیمت کارتن نوشته!)

اگر روی خود همین کارتن نوشته هم دقت بکنید می بینید اعداد را طوری نوشته اند که اولا سعی شده عمدا از خطای دید مشتریان نهایت استفاده را بکنند ثانیا این نوشته قابل تفسیر به نفع فروشنده است. همچنین علاوه بر بار روی وانت تعدادی هندوانه نیز پایین وانت گذاشته اند تا این سناریو را روی مشتری اجرا بکنند.

امروز در مسیر ورودی گرگان از طرف آق قلا و نیز در طول کمربندی گرگان چندین مورد از این ترفند را دیدم. به یکی از این کاسبان گفتم: مردم قیمت کارتن نوشته را می بینند و تصور می کنند قیمت بار روی وانت همین است. این کارتان  برای مشتریان خوب نیست.

کاسب با نگاه ناراحتی گفت: هندوانه های خوب را که به قیمت ارزان نمی تونیم بفروشیم!

یکی دیگر از کاسبان نیز در پاسخ اعتراض من به این ترفند گفت: این کارتن نوشته مربوط به نیم ساعت پیش است. هنوز وقت نکردم کارتن را عوض بکنم!

عموما این کاسبان فکر می کنند با گول زدن مردم می توانند فروش بهتری داشته باشند اما اعتماد مشتری شرط اساسی در خرید و فروش است و هرگاه مشتری احساس بکند فروشنده قصد گول زدن او را دارد هرگز از او خرید نمی کند و عموما مردم حواسشان جمع است.

به نظرم این کار کاسبان اگر نگوییم نوعی دزدی ، لااقل گول زدن مردم است. با کمال تاسف این ترفند در همه جای شهر که این کاسبان حضور دارند استفاده می شود. متاسفانه طی این سالها، گرانی ها و فشارهای اقتصادی روی سرمایه اجتماعی مردم تاثیر منفی داشته و برخی کاسبان در جهت منافع خود فریب دادن مردم برایشان عادی شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر