c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-06-25_12-43-17.jpg

 

ترکمن سسی - با این رای تیم نوین کشاورز تنها نماینده استان در لیگ دسته سوم کشور از رده دوم به رده هفتم سقوط کرد.


هر چند شاید استفاده از کلمه عجیب و غریب آن هم در فوتبال مملکت ما که سراسر ناددره است چندان محلی از اعراب نداشته باشد ولی شکستن رای قطعی آن هم با ادله ای نظیر قصور نداشتن تیم بازنده واقعاً نوبر است.
داستان از اینجا آغاز شد که تیم نوین کشاورز ماه گذشته برای بازی در مقابل تیم صنعت بیرجند راهی این شهر شد و در حالی که 15 ساعت در مسیر بودند و نزدیک به یک ساعت در زمین بازی معطل ماندند، به دلیل عدم حضور پرسنل نیروی انتظامی بازی برگزار نشد. کمیته انضباطی با بررسی ادله و مدارک موجود حکم بر سه بر صفر شدن بازی صادر نمود و اعضای کمیته استیناف نیز رای قطعی را صادر نمودند و بازی سه بر صفر به نفع علی آباد اعلام شد.
اما دو روز بعد از رای قطعی کمیته استیناف پس از درخواست اعاده دادرسی در کمال  ناباوری این رای که قطعی شده بود شکسته و دوستان فدراسیون نشین رای به تکرار بازی در زمین بی طرف دادند!
در رای کمیته چنین آمده است:
"در خصوص اعاده دادرسی باشگاه فرهنگی ورزشی پارسا صنعت شرق خراسان جنوبی به طرفیت باشگاه نوین کشاورز علی آباد نسبت به دادنامه شماره ۶۷ مورخ ۱۷ خردادماه صادره از این کمیته که به موجب آن تجدیدنظر خواه  به پرداخت مبلغ یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردیده و بازی دو تیم از سری مسابقات لیگ دسته سوم کشور به جهت عدم برگزاری مسابقه سه بر صفر به نفع تیم مهمان اعلام شد.
با دقت در محتویات پرونده نظر به اینکه علت اصلی عدم انجام مسابقه همانطور که در گزارش نماینده اعزامی آمده؛ حضور تعداد نا کافی از کادر نیروی انتظامی بوده و تیم میهمان و میزبان در زمین مسابقه حاضر بودند وانگهی برابر گزارش نماینده اعزامی در مورخ ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری فرماندهی انتظامی بیرجند به واسطه گستره مأموریت ها و مشغولیت ها علت پیش آمده معلول رفتار نیروی انتظامی بوده است و تیم میزبان تقصیری در این ماجرا نداشته است.
 در چنین شرایطی برابر بند ۱۱ ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی مسابقات مورخ ۳ مهر ماه سال ۱۳۹۸ سازمان لیگ مسابقه را لغو و بازی را با شرایط دیگر در زمین بی طرف برگزار می نماید و در این وضع هزینه تیم میهمان بر عهده تیم میزبان خواهد بود. بنابراین مستندا به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن نقض رای تجدیدنظرخواه حکم به برائت تیم تجدیدنظرخواهی صادر و اعلام می گردد. این رای قطعی است."
این رای خنده دار در حالی صادر شده است که فراهم نمودن شرایط بازی بر عهده تیم میزبان است و اگر این شرایط به هر دلیلی مهیا نشود، نتیجه بر اساس مقررات سه بر صفر اعلام می شود.
جالب اینکه در حکم نهایی اعلام شده به دلیل گستره ماموریت ها و مشغولیت ها ،  نیروی انتظامی قادر به اعزام نیرو به زمین مسابقه نشده است. در حالی که در روز مسابقه هیچ اتفاق خاصی در استان خراسان رخ نداده است که بتوان اعزام نیرو به محل حادثه را دلیل حاضر نشدن عوامل نیروی انتظامی در محل مسابقه قلمداد کرد. در ثانی اگر چنین رویه ای باب شود، در آینده هر تیمی که چند بازیکن محروم یا مصدوم داشته باشد، می تواند با استناد به گستره ماموریت ها و مشغولیت های نیروی انتطامی، مسابقه را به تعطیلی بکشاند!
در واقع اگر درگیری یا شرایط خاصی در منطقه حاکم بود و نیروی انتظامی مجبور به اعزام نیرو به محل درگیری می شد ، باز هم با قاطعیت نمی شد صحبت از تکرار بازی کرد! حال چطور در شرایط عادی که اعضای تیم میزبان نتوانسته اند شرایط بازی را فراهم کنند، قصوری متوجه تیم نیست؟!
به نظر می رسد نزدیکی انتخابات فدراسیون یا برخی لابی های پشت صحنه باعث شده ، سرزمین عجایب فوتبال عجیب تر شود. جا دارد استاندار، مجمع نمایندگان استان و شخص مدیر ورزش و جوانان شهرستان در احقاق حقوق تنها نماینده استان در مرحله دوم لیگ دسته سوم کشور تمام تلاش خود را به کار گیرند و مانع از بدعت گذاری نوین در فوتبال شوند.
با ین حال بازی روز گذشته در مشهد برگزار شد و تیم بیرجندی که مورد حمایت فدراسیون است برای صعود به صدر جدول کار دشواری نداشت و با کمک داور و توهین و درگیری عوامل نیروی انتظامی با بازیکنان علی آبادی در نهایت بازی را که نتیجه آن از قبل قابل پیش بینی بود یک بر صفر برنده شد و خوش خدمتی فدراسیون نشین ها به این اعضای این تیم نتیجه داد.

در چنین شرایطی می توان با شکایت به دادگاه کس احقاق حق کرد و با توجه به اینکه هنوز چند بازی تا پایان لیگ مانده است، به کارگیری این راهکار قطعاً نتیجه خواهد داد.
وحید حاج سعیدی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر