c_300_250_16777215_10_images_96178.jpg

 

ترکمن سسی - سردیس شاعر ستار سوقی و هنرمند موسیقی سنتی دوردی طریک، طی مراسمی با حضور نماینده مردم گرگان و آق قلا و جمعی از فرهنگ دوستان در پارک شهید فخری زاده شهر آق قلا نصب شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، در این مراسم غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت که مفاخر و مشاهیر تکیه گاه کشور ما و چراغ راه ما هستند و جامعه ما باید قدرشناس چهره های فرهنگی و هنری باشد. 

وی با بیان اینکه شهر آق قلا می تواند به گذرگاه فرهنگی و هنری تبدیل شود تاکید کرد که چنین برنامه هایی در راستای توسعه فرهنگی و هنری باید تداوم یابد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی همچنین پیشنهاد داد تا دبیرخانه مشاهیر و مفاخر در شهر آق قلا تاسیس گردد.


شاعر ستار سوقی از روستای صحنهٔ سفلی از توابع شهرستان آق‌قلا از شاعران نامدار ترکمن ها در عصر کنونی و صاحب کتاب شعر ساوچی است که سه دهه قبل با مقدمه ای خواندنی به قلم ادیب فقید ترکمن استاد آنه قربان قلیچ تقانی منتشر شده است.
استاد فقید خلیفا دُوردی طریک از روستای آق قبر شهرستان آق‌قلا و از باخشی های نامدار منطقه ترکمن صحراست. آن استاد فقید دارنده مدرک درجه یک هنری در رشته موسیقی سنتی است.

خبرنگار: ارازبخت پرسور

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر