c_300_250_16777215_10_images_96189.jpg

 


ترکمن سسی - نماینده مردم شهرستان های گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی و مساعدت بانک کشاورزی مبلغ چهار صد میلیارد تومان تسهیلات برای عاملان گلستانی خرید کلزا  اختصاص یافت تا همه طلب کلزاکاران استان تسویه شود.


رمضانعلی سنگدوینی روز پنجشنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عاملان خرید کلزا به نمایندگی از شرکت بازرگانی دولتی تاکنون به طور متوسط ۵۵ تا ۶۰ درصد پول کلزاکاران را پرداخت کرده اند و بقیه طلب کشاورزان بزودی با وام بانک کشاورزی به عاملان خرید پرداخت می شود.

در سال زراعی جاری کشت کلزا در ۹۰ هزار هکتار برنامه ریزی شده بود که به دلیل خشکسالی، کشت این محصول به ۴۲ هزار هکتار کاهش یافت.
به گفته کارشناسان زراعت جهادکشاورزی استان از این سطح زیر کشت، حدود ۸۰ هزار تن محصول برداشت شد.
قیمت خرید تضمینی امسال کلزا هر کیلوگرم ۲۳ هزار و ۵۰۰تومان تعیین شده است.
کلزا در گلستان از دهه سوم اردیبهشت ماه تا اواخر خردادماه برداشت می شود.
استان گلستان با داشتن ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب های مهم تولید کلزا در کشور به شمار می رود که به گفته کارشناسان دانه های روغنی، این خطه با توجه به شرایط مساعد جوی و بارندگی، ظرفیت کشت سالانه ۵۵ تا ۷۰ هزار هکتار دانه روغنی را دارد.
•    
•    
•    
 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر