c_300_250_16777215_10_images_99055.jpg


گرگان : ترکمن سسی - دادستان مرکز استان از رسانه ها خواست به جای پرداختن با حاشیه، زبان گویای مردم در انعکاس مشکلات به مسئولان باشند.

 

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل گلستان، محمود اسپانلو ، این هفته در دیدار با خبرنگاران گفت: رسانه ها زبان گویای مردم هستند و باید بدون حاشیه سازی، مشکلات مردم را منعکس کنند.
محمود اسپانلو با تاکید بر نقش پُررنگ رسانه ها در پیشرفت و سلامت جامعه گفت: متاسفانه امروز در استان شاهدیم برخی رسانه ها به جای پرداختن به رسالت اصلی خود که تبیین و انعکاس اخبار است در جایگاه قاضی و مدیران قرار گرفته اند و از اطلاعاتی که دارند به عنوان اهرم فشار برای باج گیری از مسئولان استفاده می کنند .
دادستان اسپانلو افزود: رسانه ها به جای این که ذهن مدیران را به سمت حل مشکلات ببرند گاهی چنان جرات تصمیم گیری را از مدیران می گیرند که مدیران از ترس حاشیه سازی رسانه ای از اقدام و ابتکار عمل خودداری می کنند.
دادستان اسپانلو با تاکید بر این که نباید رسانه جایی برای لابی گری و باجگیری باشد افزود: این که رسانه ها به بهانه اعلام فساد ، مقاصد خود را دنبال کنند، پذیرفته نیست و باید رسانه ها به جایگاه و چارچوب خود که همان تبیین فنی مسائل و اطلاع رسانی است بازگردند .
اسپانلو ادامه داد: این که می گوییم از افشاکنندگان فساد حمایت می کنیم به این معناست که افراد باید مستندات و مدارک تخلف را در اختیار دادستان قرار دهند و پیش از اثبات جرم ، از انتشار آن خودداری کنند .
دادستان مرکز استان گفت: در استان به قدری مسائل مهم و اصلی وجود دارد که نیاز نیست که رسانه ها برای دیده شدن به حواشی بپردازند و ما هم از گزارش هایی که به دادستان ها برای شناسایی حقوق عامه کمک کند ، استقبال می کنیم ، همانطور که در مواردی مانند اینترنت روستای خیرات گرگان ، قرق مدرسه روستای توحید 2 و یا رسیدگی به وضعیت گوزن های زرد ایرانی در پی گزارش رسانه ها ورود کردیم .
دادستان مرکز استان از تشکیل پرونده برای کسانی که جو روانی جامعه را از طریق شایعه پراکنی ملتهب می کردند خبر داد و گفت: رسانه هایی که جو روانی استان را با شایعه سازی ملتهب می کنند، منتظر تعقیب قضایی باشند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر