c_300_250_16777215_10_images_99052.jpg

 

ترکمن سسی - داستان غمناک انتظارهای طولانی و پرداخت دیرهنگام پاداش بازنشستگی در چندین اداره در استان ، پس از سالها تکرار همچنان روایت می شود.


بازنشستگانی که سال قبل یا حتی ماه ها قبل‌تر از آن سی سال خدمت خود را به پایان رسانیده و به قول معروف به افنخار بازنشستگی نائل آمده اند ، مدت‌ها در انتظار دریافت پاداش خود هستند اما ثانیه های انتظار این قشر از جامعه از دهها میلیون ثانیه گذشته است و خبری از پاداش نیست.

بازنشستگانی که منتظرند ، چند صد میلیون تومان پاداش بازنشستگی خود را بگیرند و آن را به بخشی از زخم زندگی خود بزنند. اما با این تعویق و تاخیرها در پرداخت آن روز به روز ارزش آن ها کمرنگ تر می شود باز هم حکایت به ضرر بازنشسته ادامه می یابد.

بازنشسته یکی از سازمان های تابعه وزارت راه و  شهرسازی می گوید: ۷ ماه از زمان بازنشستگی ام می گذرد اما تاکنون پاداش پایان خدمت پرداخت نکرده اند.

وی با ناراحتی ادامه می دهد: تصور می کردم بازنشستگی زمان آرامش و پایان دغدغه های کارمند جماعت باشد اما این پاداش بازنشستگی با این وضعیت شده مکافات بازنشستگی.

بازنشسته دیگری که او نیز همچنان در انتظار دریافت پاداش خود هست می گوید: مگر متولیان امر برای معوق نشدن حقوق قانونی بازنشستگان ، مدیریت و برنامه ندارند؟ مگر نمی توانستند پیش بینی بکنند که چند نفر هرسال بازنشسته می شوند و رقم پاداش بازنشستگی آنان چقدر می شود؟ اینها حق الناس است. از نهادهای نظارتی انتظار داریم به تکالیف قانونی خود در این زمینه اقدام کنند.


مهران دالوندی بازنشسته فرهنگی که یادداشت رسانه ای هم می نویسد در جدیدترین مطلب ارسالی خود نوشته است: قریب یکسال گذشت و هنوز که هنوزه پاداش فرهنگیان بازنشسته پرداخت نشده که نشده است.استرس فراوان این دوران، بازنشسته را به ستوه آورده است و وضعیت جامعه و تورم افسارگسیخته کنونی نیز این استرس و اضطراب را چند چندان کرده است.


وی ادامه می دهد: در حقیقت دیگر کی می خواهد پرداخت شود؟! زمانیکه پاداش ارزش خود را از دست داده و کمتر از یک پنجم شده ، دیگر چه سود که پرداخت شود؟؟!! برازنده نیست که بازنشسته فرهنگی که سالها برای فراگیران عزیز این مرز و بوم زحمت کشیده و مغز پینه بسته اش شاهد مثال بوده،اینقدر منتظر دریافت پاداش خویش شود .

بازنشستگان فرهنگی 1400 و مو سفیدان ایران زمین حرمت دارند و بایستی در اسرع وقت پاداش آن ها پرداخت گردد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر