c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-08-04_21-41-36.jpg

 

ترکمن سسی – مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان در دیدار با اعضای موسسه اصحاب رسانه گلستان از رسانه ها خواست تا در معرفی فعالیت ها و آوردن تجهیزات و امکانات صدای آموزش فنی و حرفه ای باشند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، حمزه گرایلو ظهر امروز پنج شنبه در دیدار با اعضای موسسه اصحاب رسانه گلستان گفت: ما براساس برنامه امسال 4 میلیون نفر ساعت آموزش ارایه خواهیم کرد و با درنظر گرفتن این موضوع که 60 درصد کسانی که در آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند صاحب شغل پایدار می شوند در مجموع می توان برآورد کرد که تا پایان سال 24 هزار نفر با مهارت آموخته خود وارد باز کار می شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان  ادامه داد: حالا این مهم را با تجهیزات و امکانات فعلی فنی و حرفه ای مقایسه کنید. 118 کارگاه فنی و حرفه ای استان امسال تاکنون یک میلیارد تومان اعتبار گرفتند. با این رقم آیا می توان تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز آموزش ها را در کارگاه ها فراهم  کرد.
وی افزود: یکی از محدودیت های ما در حوزه تسهیلات برای دارندگان مدارک فنی و حرفه ای به غیر از مشاغل خانگی است. مدارک فنی و حرفه ای در بسیاری از کشورها اعتبار بین المللی دارند و دارندگان آن می توانند از امتیاز اقامت و کار بین المللی بهره مند شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: در استان گلستان که قطب کشاورزی است تنها 15 درصد آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در بخش کشاورزی ارایه می شود و این اشکالی است که از گذشته به ما رسیده است و فنی و حرفه ای می کوشد تا در مسیر توسعه حوزه کشاورزی و رونق صنایع تبدیلی کمک کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان با اشاره به اینکه، 57 درصد ورودی مراکز ما ازفارغ التحصیلان دانشگاه ها هستند، گفت: این نشان می دهد که جوانان ما بعد از 16 سال آموزش متوسطه و دانشگاه به نقطه اول باز می گردند تا مهارت فنی بیاموزند. به دلیل نداشتن مهارت نمی توانند وارد بازار کار شوند و تازه تصمیم به مهارت‌آموزی می‌گیرند. در شرایط کنونی برای ورد به بازار کار آموختن مهارت اهمیت دارد.

حمزه گرایلو به اجرای طرح «کهاد» و «نخلستان» برای 5300 نفر در استان اشاره کرد و افزود: در طرح کهاد ، دانشجویان، آموزش های عملی متناسب با مدرک تحصیلی و نیاز بازار کار در 540 ساعت مهارت می آموزند و این طرح از طرق تفاهم نامه آموزش فنی و حرفه ای با دانشگاه جامع گلستان اجرا می شود. در طرح نخلستان نیز با همکاری مرکز پارک علم و فناوی ، فارغ التحصیلان وارد سامانه  آموزش‌های آی‌تی‌ و هوش مصنوعی می شوند و مهارت فرا می گیرند.


وی با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای در دوره های یک ماهه الی 18 ماهه ارایه می شود افزود: در گلستان 18 مرکز آموزش فنی و حرفه ای با 118 کارگاه برای آموزش و  ایجاد فرصت های شغلی در 14 شهرستان استان زیر نظر این اداره کل فعالیت دارد، افزود: همچنین 517 آموزشگاه آزاد در آموزش 300 مهارت به فنی‌و‌حرفه‌ای کمک می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان یادآور شد: 30 میلیارد تومان برای تکمیل مرکز آموزش های فنی و حرفه ای در حوزه کشاورزی و دامپروری استان در " نی تپه " خان ببین از مصوبات سفر رییس جمهور به استان تخصیص یافنه است.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-08-04_21-44-31.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر