c_300_250_16777215_10_images_10097.jpg

 


ترکمن سسی : عبدالخالق آدمی شاعر بخش داشلی برون با انتقاد از اینکه چرا در جامعه ما هنرمندان و افراد شاخص عموما بعد از درگذشت شان مورد توجه قرار می گیرند، می گوید: بیایید هنرمندان و افراد شاخص جامعه مان را در زمان حیاتشان تعریف و تمجید کنیم.


عضو انجمن ادبی اترک ادامه می دهد: تعریفات بی پایان از مرحوم دوردی طریک ، مرحوم دکتر غیادی و تعریف از این مرحوم، تعریف از آن  مرحوم، (از این مرحومان بطور مثال نام بردم) ، جامعه ما چرا اینگونه است؟
چون خودم در کنار و گوشه هنر موسیقی بودم مرحوم خلیفه دوردی طریک را میشناختم اما مرحوم دکتر غیادی را نمی شناختم ، این فقط یک نمونه است ، سئوال اینجاست که افراد شاخص را چرا در زمان حیاتشان اینگونه معرفی نمی کنند؟
به چه علت منتظر باشیم که فلانی مرحوم شود تا هنرش را به جامعه ارائه دهیم؟ آیا نمی شود به جای مرده پرستی ، زنده دوستی را جایگزین آن کنیم؟
چندی پیش یکی از دوستان ( ناشناس ) در گروههای تلگرامی ترانه ای خوانده بود. من از ایشان تشکر و تشویقش کردم ، چند لحظه بعد یکی دیگر برایم پیام داده و گفته بود که ؛ فلانی را تو نمیشناسی من خوب میشناسم ، او هنر آنچنانی ندارد و شما بیش از حد تعریفش کردید !!!!
حالا من میگم اگر خدای نکرده آن شخص مرده بود این آقای معترض شاید قبل از من تعریفش می کرد ، مثلا اگر دکتر غیادی را هم در زمان حیاتش تعریف می کردند شاید چند نفر معترض پیدا میشد ۰
برادران و خواهران ارجمند ، بیایید مسیرمان را عوض کنیم، هنرمندان و افراد شاخص جامعه مان را در زمان حیاتشان تعریف و تمجید کنیم و احیانا هنر آن شخص را شخصا قبول هم نداشته باشیم حداقل اعتراض نکنیم .

آدیم کوچه لره قویماق گرکدأل

یوزه قالیب منی سؤیمک گرکدأل

دیریلیکده یاغشی بولوب بیلمسم

اؤلمدن سونگ یاغشی دیمک گرکدأل

عبدالخالق آدمی
(کمک اوغلی)

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

 

نوین وب گستر