c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-09-26_15-48-55.jpg

 

ترکمن سسی -  مدرس حوزه علمیه ربانیه چنارلی گفت: رسالت زنان همسو با انبیا و امری بی بدیل و انکار ناپذیر بوده است، زیرا اکثر آنها مهمترین کارها را در سخت ترین شرایط عهده دار بودند.


 به گزارش خبرنگار ما، عصام الدین آخوند گوگلان، تکامل فردی و اجتماعی زنان و همچنین نقش آنان در دوران اسلامی را مرهون تلاش های نبی مکرم اسلام دانست و افزود: چنانکه می دانیم که حضرت هاجر(س) در دل ظلمات شب حجاز با کودکی که هنوز به مرحله تکلم نرسیده بود، حیات را از خدایی طلب کرد که او را از تاریکی شب به خودش نزدیک تر می دید و اولین کاروان ها به برکت چاه زمزم، مکه را پناه گاه خود قرار دادند.
وی خاطر نشان کرد: امروز به پاسداشت شبی که وصف آن سینه به سینه گشته و قرآن کریم نیز به آن مهر تایید می زند، میلیون ها زائر خانه خدا فاصله میان مروه و صفا را پیمایش می کنند تا به تکریم مقام آن بانوی گرامی بپردازند. در نوبت بعدی حضرت آسیه در مقابل طاغوت زمان قد علم کرد و ادعای خدایی او را به سخره کشید. همچنین حضرت مریم یکی از بزرگترین پیامبران را پرورش داد و در صدر اسلام پاکترین زنان با نبی اکرم همراه شدند تا یار و غمخوار ایشان در زمان مشکلات باشند.
آخوند گوگلان با یادآوری این مطلب که زن تا پیش از اسلام حتی به اندازه یک سنگ تراشیده شده هم ارزش نداشت، اظهار داشت: از این رو دختران پست ترین کارها به دختران واگذار می شد، اما هنگامی که قرآن حقوق اشخاص را تبیین کرد، ساختار نقش زنان دگرگون شده و جمله بانوان از ذلت به عزت رسیدند. چنین شد که آن مادران اسلامی همه توان شان را در تربیت کودکان شان بکار گرفتند و نسلی از ایمانداران واقعی تحویل جامعه شد.
مدرس حوزه علمیه چنارلی با اذعان به این مطلب که در جوامع پر تنش غرب، زن به عنوان یک کالای اقتصادی مورد بهره برداری قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: دستورات اسلامی درباره زنان برای امنیت و آسایش آنها صادر شده است. امروز غربی ها در حالی حیوانات را مونس خود می دانند که والدین پیرشان در خانه سالمندان و یا در بی خبری می میمرند. آنها به این نوع زندگی خو گرفته و چنین سرنوشتی را نیز برای ما می خواهند.
آخوند گوگلان تاکید کرد:  اگر بی حجابی و بی بند و باری امنیت می آورد در هیچ یک از ادیان به آن توصیه نمی شد. دورهمی ها بهانه ای شده است تا جوانان ما آزادی را بهانه کرده و به پیروی از نفس مشغول می شوند. غافل از اینکه عده ای فرصت طلب با انتشار فیلم های این بزم ها به ترویج فرهنگ مبتذل غربی دامن می زنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر