c_300_250_16777215_10_images_10184.jpg

 


گرگان : ترکمن سسی - اسخت اورازبای سفیر جمهوری قزاقستان با همراهی استاندار گلستان و جمعی از مسئولان از نمایشگاه عکس هنرمند گلستانی بازدید کردند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، در آیین سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان ، نمایشگاه عکس «سحر حسن زاده» هنرمند گلستانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی دایر شد.
به همین مناسبت، اسخت اورازبای سفیر جمهوری قزاقستان با همراهی زنگانه استاندار گلستان و یربول احمدوف سرکنسول جمهوری قزاقستان در گرگان و دگیر مسئولین حاضر در مراسم از نمایشگاه عکس بازدید به عمل آوردند.
" سحر حسن زاده " هنرمند گلستانی و عکاس مستند اجتماعی است که در حاشیه این آیین به خبرنگار ما گفت: از سال 1383 هنر عکاسی مستند اجتماعی را شروع کرده است.
وی در سخنان خود با تشکر از زحمات و تلاش های استاد خود " ابوالقاسم قاسمی " ، عکاس برجسته گلستانی، افزود: خیلی از همکاران و عکاسان به هنر عکاسی از طبیعت، فضای باز و یا در کار عکاسی از عروس و داماد، فعالیت دارند، اما من از همان ابتدا به عکاسی مستند اجتماعی علاقه زیادی داشتم و این رشته را انتخاب کردم و در راستای آن به عکاسی قوم نگاری و مردم نگاری ، قومیت های مختلف روی آوردم .
این بانوی هنرمند در جواب اینکه چرا عکاسی قوم نگاری و مردم نگاری قزاق های استان را انتخاب کرده است، گفت: بخاطر اینکه به قزاق های استان کمتر پرداخته شده بود از سال 1386 تمرکز اصلی خودم را روی این قوم عزیز گذاشتم و به طور متمرکز و گسترده از مراسم ها و آیین های مختلف از جمله ، مراسم عروسی، آمدن حاجی از مکه، عید قربان و ... زندگی روزمره و پرتره های قزاق های استان گلستان، عکس برداری مستند اجتماعی داشتم .
سحر حسن زاده در خاتمه سخنان خود افزود: تاکنون حدود 6 هزار قطعه عکس از آ دب و رسوم و مردمان قزاق استان گلستان گرفته است.
گفتنی است، نمایشگاه عکس مردم نگاری قزاق های ساکن گرگان به همت و هنر «سحر حسن زاده» هنرمند عکاس گلستانی برپا شد و طی آن 31 قطعه عکس از مردم نگاری قزاق های ساکن گرگان به نمایش در آمد .
خبرنگار : رستم جرجانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر