c_300_250_16777215_10_images_--3.jpg


گنبدکاووس : ترکمن سسی - مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس برلزوم تلاش، پیگیری و اهتمام جدّی مسوولان شهری برای تامین زمین مورد نیاز برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهرستان مرزی تاکید کرد و گفت: در صورت عدم تامین زمین، احتمال باطل شدن مجوز این پروژه وجود دارد.


فرهاد بدیعی روز شنبه به خبرنگار ایرنا بیان داشت: با گذشته حدود ۹ سال از موافقیت اصولی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی یعنی تاریخ ۱۳۹۳/۰۱/۱۹ با ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رازی گنبدکاووس و با وجود قول‌های داده شده مدیران شهرستان برای تامین حداقل چهار هکتار زمین برای این پروژه حیاتی، متاسفانه هنوز هیچ زمینی در اختیار شبکه بهداشت و درمان برای شروع عملیات اجرایی قرار نگرفته است.
وی بابیان اینکه اعتبار موافقت اصولی برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس ۷۲ ماه بود، افزود: با وجود پایان این مهلت و حتی تمدید یک‌ساله آن از سوی معاونت بهداشتی وزارتخانه اما همچنان در انتظار تامین زمین برای این پروژه از سوی مسوولان شهرستان هستیم.
دکتر بدیعی اضافه کرد: اگر زمین مورد نیاز واگذار نشود، مراحل اخذ مجوز بیمارستان و ردیف اعتباری آن باید از نو صورت گیرد که هم زمان‌بر بوده و هم نگرانی مردم گنبدکاووس را به همراه خواهد داشت.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس ادامه داد: از یکسال پیش اعضای شورای شهر و شهرداری گنبدکاووس قول تامین زمین چهار هکتاری از محل قدرالسهم این نهاد خدماتی بابت تفکیک یک قطعه زمین متعلق به بنیاد مستضعفان را داده بودند که هنوز خبری از آن نیست.
وی گفت: براساس اطلاعات به دست آمده، ظاهرا بنیاد مستضعفان گلستان با پیش نویس تفاهمنامه‌ای که بین شهرداری گنبدکاووس و آن نهاد تهیه شده به دلائل نامعلوم مخالفت کرده است.
دکتر بدیعی با ضروری دانستن احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در گنبدکاووس بیان داشت: اجرایی شدن این پروژه در این شهرستان که به نیمی از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری گلستان واقع درشرق استان خدمات می‌دهد، مطالبه جدی مردم این دیار است.
وی اضافه کرد: هم اکنون شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس ۷۵۵ تخت فعال در چهار بیمارستان دولتی «شهید مطهری، شهدای ۱۲ دی، طالقانی و پیامبر اعظم(ص)» و ۲ بیمارستان خصوصی «برزویه و بسکی» و یک بیمارستان نیمه‌دولتی متعلق به سازمان تامین اجتماعی دارد که در حالت عادی جوابگوی حجم بالای مراجعه‌کنندگان از شهرستان‌های اطراف نیست.
بدیعی تصریح کرد: قدمت برخی از بیمارستان‌های گنبدکاووس مانند شهدای ۱۲ دی، طالقانی و شهید مطهری به بیش از نیم قرن بر می‌گردد و فضای ساختمانی آنها فرسوده است و ظرفیت پذیرش حجم بالای مراجعه‌کنندگان را ندارند بنابراین ساخت بیمارستان جدید برای این شهرستان امری ضروری و حیاتی است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس از مسوولان درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر نسبت به تامین زمین برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رازی این شهرستان اقدام کنند تا پس از آن عملیات اجرایی این پروژه شروع شود.

در همین پیوند رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس هم به خبرنگار ایرنا، گفت: اعضای این شورا و شهرداری از حدود یکسال پیش و طی تفاهمنامه‌ای که پیش‌نویس آن نیز تهیه شد با مدیران بنیاد مستضعفان گلستان برای تفکیک یک قطعه زمین به مساحت هشت هکتار متعلق به این نهاد اقدام کنند.
رسول پایدار افزود: براساس این تفاهم اولیه قرار شد شهرداری گنبدکاووس تمام قدرالسهم خود از این محل که معادل چهار هکتار است را برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهر به دانشگاه علوم پزشکی گلستان واگذار کند.
وی اضافه کرد: حتی پیش‌نویس تفاهمنامه برای امضای مسوولان بنیاد مستضعفان ارسال شد اما متاسفانه آنها شرایط دیگری را برای امضا اعلام کردند.
پایدار گفت: مسوولان این نهاد از شهرداری گنبدکاووس خواستند تا یک قطعه زمین و ملک دیگر آنها (بخشی از اراضی تعاون روستایی) را که میراث فرهنگی آنرا ثبت ملی کرده، از ثبت خارج کنند.
رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس ادامه داد: چنین درخواستی منطقی نیست و مشکل بنیاد مستضعفان با میراث فرهنگی باید توسط طرفین حل و فصل شود و ربطی به تفیک زمین اولیه هشت هکتاری (کارخانه پنبه نظام آباد) در ورودی این شهر ندارد.
وی گفت: با این شرایط به نظر می‌رسد مسوولان گنبدکاووس باید به فکر زمین دیگری برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی این شهر باشند و شورای شهر مراتب به اطلاع فرماندار این شهرستان رسیده است.

دیدگاه‌ها  

0 #1 شهروند 1401-07-24 20:49
سلام، آیا ما به یه بیمارستان ۴۰۰ تختوابی نیازمندیم ؟؟ . جوابش ن .
بجای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی . امکانات و تجهیزات دیگر بیمارستان هارو درحد فول امکانات بالاببرید . !!!
باید حمایت کمی که دولت میکنه مدیریتی و حساب شده پیش ببریم.
نقل قول کردن
0 #2 شهروند 1401-07-24 20:50
هیچ دست پنهانی درکار نیی . آقای شادمهر با اینکه باهاشون خیلی برخورد داشتم متاسفانه هیچ کاری نتونستن برای گنبد انجام بدم و یه ذره جایگاهی هم داشتیم رو از دست داد . مبحث زمین نیست به هرحال گنبد چیزی که زیاد داره زمینه .ولی واقعا ما یه شهر کوچیکیم که ۶ تا بیمارستان داریم . به جای این بیمارستان بیاییم اون ۶ تارو تجهیز کنیم و جزو مجهز ترین های درمان بشیم بهتره . بعدشم . خیلیی از روستاها یا خانه بهداشت ندارن یا درمانگاه یا اینکه پایگاه هلال احمر و یا اورژانس کم دارن . باید با این مشکلات هم رسیدگی بشه . ما بحث پیشگیری رو مهم نمیدونیم میاییم رو درمان تمرکز میکنیم و این مشکله و هزینه های سنگین در برداره .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر