c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-12-02_13-28-44.jpg


ترکمن سسی - در روزهای اخیر خبر جداسازی بخشی از آرامگاه شهر انبارالوم در فضای مجازی پیچید و به دلیل عدم اطلاع رسانی قبلی از انگیزه این کار موجب گمانه زنی های مختلف در میان برخی کاربران فضای مجازی شد.


کانال خبری آرتا نیوز نوشت: " برابر گزارش های مردمی طی چند روز گذشته برخی روحانیون شهر انبارالوم  با مراجعه  به  قبرستان اهل سنت  قسمتی از  قبرستان را با استفاده از بیل مکانیکی جدا و به مردم  اعلام نموده اند که در قسمت جدا شده،  مردم عادی حق خاکسپاری متوفیان را ندارند.
 در ادامه این موضوع باعث واکنش و‌دلخوری مردم می شود که جریان را به بای مراد آخوند امدادی امام جمعه اهل سنت اطلاع رسانی انبارالوم کردند که وی از آن اعلام بی خبری کرد...".

 

روحانیون انبارالوم موضوع جداسازی بخشی از آرامگاه شهر را شفاف سازی کردند/ موضوع ساماندهی و احداث نمازخانه بود
"در ادامه انتشار خبر جداسازی بخشی از آرامگاه شهر انبارالوم پس از بررسی و تحقیق از متولیان و مطلعین و روحانیون شهر در خصوص  این موضوع اعلام شد که روحانیون در جلسه ای بحث ساماندهی و نحوه تدفین با نظم و بدون فاصله و همچنین پیش بینی محل تجمع زوار و احداث اتاقک انباری جهت وسایل مورد نیاز (بیل و کلنگ و نی و...) و ساخت وضوخانه و نمازخانه و غیره در عرصه ای حدود هزار مترمربع مطرح شده و در فاز اول مکان موردنظر به مقدار مورد نیاز شناسایی و مرز آن جهت جلوگیری از کندن قبر و تدفین با حفر چاله مشخص گردد تا در ادامه با اطلاع رسانی و توسط خیرین مراحل بعدی کار (احداث سایه بان و غیره) صورت گیرد.
ولی متاسفانه  فرد یا افرادی از روی ناآگاهی و ندانسته گمانه زنی های مختلف برای مکان فوق الذکر از جمله محل نشستن هلی کوپتر - عرصه تصرف شده برای افراد خاص جهت کشت و زرع شخصی - محل تدفین اختصاصی روحانیون شهر و ... مطرح نموده و گمانه زنی مورد آخر (محل تدفین خاص برای علمای شهر) را بزرگنمایی نموده و باعث سو‌ء تفاهم  بعضی افراد شدند.
 در صورتی که اینجانبان روحانیون شهر انبارالوم ضمن تقدیر و تشکر از احترام همیشگی و وحدت و انسجام و هماهنگی مردم شریف و شهروندان انبارالوم و حومه در تمامی مسائل دینی و اجتماعی و فرهنگی هیچگونه تفاوتی در محل تدفین خود با شهروند عادی ندانسته و نمیدانیم و خبر منتشر شده را تکذیب نموده ضمن التماس دعا، دعاگوی شماشهروندان هستیم. "

تاریخ : ۱۴۰۱/۹/۹

به نظر می رسد اگر قبل از انجام هرگونه فعالیت عمرانی یا دخل و تصرف در یک فضای عمومی مثل آرامگاه شهر ، متولیان امر اطلاع رسانی مناسبی می کردند ، همانگونه که در این شفاف سازی انجام دادند، در آن صورت از بروز اینگونه حاشیه ها پیشگیری می شد.

 

دیدگاه‌ها  

0 #1 بابانیازی 1401-09-11 18:23
بیشتر آرامگاه های مناطق ترکمن نشین بویژه در روستاها نیاز به رسیدگی دارد. بهتر است اطراف آرامگاه های کنار جاده ها دیوارکشی و درختکاری شود. برخی دیگر امکانات لازم را میشه با هماهنگی هیات امنای آن مکان ها تدارک دید. همین برنامه ای که متولیان آرامگاه شهر انبارالوم در نظر دارند کار خیری هست. خداوند اجرشان دهاد.
نقل قول کردن
0 #2 توماج 1401-09-11 19:53
کار خیری انجام‌میدن. خدا اجرشان بدهد
نقل قول کردن
0 #3 خندان 1401-09-12 07:06
از اینکه اطلاع رسانی شد محدوده مشخص شده برای محل تجمع زوار و احداث اتاقک انباری جهت وسایل مورد نیاز (بیل و کلنگ و نی و...) و ساخت وضوخانه و نمازخانه بوده از متولیان مربوطه تسکر می کنیم. امیدواریم خیرین منطقه هم در این کار امر مشارکت بکنند. این کار خدمت به عموم مردم شهر است.
نقل قول کردن
0 #4 کاکا 1401-09-13 18:31
جالبه امام جمعه شهر خبر نداره!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر