c_300_250_16777215_10_images_10640.jpg

 

ترکمن سسی - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: مبارزه با پدیده مواد مخدر باید اجتماعی شود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، مهدی طالبی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بهترین راه مبارزه با این آسیب، سرمایه گذاری در بخش اجتماعی کردن آن است که مبارزه و مقابله با شیوع کرونا می تواند الگوی خوبی باشد.
وی با بیان اینکه، با شیوع کرونا جامعه نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترل این ویروس منحوس حساس شده بود، افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز باید چنین مسئله‌ای مورد توجه قرار گیرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان با اشاره به اینکه، مواد مخدر یک پدیده پویا، سیستماتیک، چندوجهی و هدفمند است، اظهار کرد: استکبار برای ضربه به نظام‌های اجتماعی از آن به‌عنوان یک ابزار استفاده می‌کند.
طالبی در بخشی از سخنان خود با ذکر این مطلب که از ابتدای سال یک هزار و 16 معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری و به مراکز درمانی فرستاده شدند، بیان کرد: نخستین اولویت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، جمع آوری معتادان متجاهر است، زیرا معتادان متجاهر به امنیت اجتماعی آسیب وارد کرده و ویترین اجتماعی جامعه را تخریب می کند.

طرح کشوری یاری گران زندگی در روستا با هدف سالم‌سازی محیط زندگی
مهدی طالبی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح کشوری یاری گران زندگی در روستاها اشاره کرد و گفت: طرح کشوری یاری گران زندگی در روستا با هدف سالم‌سازی محیط زندگی و آموزش مهارت " نه گفتن" در سال اول از 300 روستای گلستان آغاز شد و این طرح در سال دوم 300 روستای دیگر و در سال سوم، 400 روستای دیگر استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان خاطرنشان کرد: این طرح در پایگاه روستاهای هدف با حضور "امام جماعت روستا، دهیار، مسئول مراکز آموزشی، اعضای شورای اسلامی، بهورز، فرمانده پایگاه بسیج و سه نفر از نخبگان روستا" اجرا خواهد شد.
مهدی طالبی با اشاره به آسیب های مواد مخدر در زندگی انسان گفت: کسی که به مصرف مواد مخدر روی می‌آورد در مرحله اول دچار مرگ اجتماعی می شود و منزلت اجتماعی خود را از دست می‌دهد و سپس به سمت مرگ اقتصادی می رود، چون فرد معتاد پولی که باید صرف رفاه ومعیشت خانواده شود را صرف خرید مواد مخدر می‌کند.
وی، مرگ امنیتی را از دیگر آسیب‌های ناشی از مواد مخدر عنوان کرد و گفت: فرد معتاد همیشه احساس ناامنی می‌کند و با گرفتاری در دام اعتیاد به مرگ اعتقادی، سیاسی و از دست دادن وجهه اجتماعی دچار می‌شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان در بخشی از سخنان خود به تبلیغات فریبنده مواد مخدر صنعتی اشاره کرد و گفت: ماده مخدر گُل تاثیر مستقیم بر پایه‌های مغزی دارد این در حالی است که در تبلیغات ماده مخدر گُل از آن به عنوان یک ماده گیاهی یاد می‌شود.

گزارش از: رستم جرجانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر