c_300_250_16777215_10_images_10690.jpg




ترکمن سسی - استاندار گلستان با اشاره به اهمیت گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه و منطقه آسیای میانه اظهار کرد : خوشبختانه بن‌بست‌های گذشته در ارتباط با همسایگان شمالی شکسته شده است و ارتباطات خوبی با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان و جمهوری تاتارستان روسیه برقرار گردید است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، علی محمد زنگانه روز یکشنبه ۹ بهمن در مراسم استقبال از چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد:  از ابتدای استقرار در استان گلستان با چالش هایی مواجه شدیم اما بنا به توصیه ریاست محترم جمهوری با روحیه انقلابی تلاش کردیم در جهت گره گشایی و حل مشکلات مردم گام برداریم و در این مسیر توزیع عادلانه ثروت را مورد توجه قرار دهیم. وی افزود: اگرچه گلستان جز ۱۰ استان برخوردار کشور از مواهب الهی است اما در حیث شاخص های برخورداری در رتبه چهارم قرار دارد و تلاش کردیم بسیاری از زیرساخت های استان که باید در گذشته ایجاد می‌شد را فراهم نماییم.
استاندار گلستان گفت: خوشبختانه تفاهم نامه پتروشیمی استان پس از یک سال اقدامات حقوقی و اجرایی با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به امضا رسید و با اجرای این پروژه ۴۰ هزار میلیارد تومان به درآمدهای ۵۶ هزار میلیارد تومانی استان اضافه می شود.
 وی ادامه داد :منطقه آزاد اینچه برون گلستان تنها یک مصوبه کاغذی بود که با پیگیری های صورت گرفته طی هفته گذشته اساسنامه آن ابلاغ شد و رسمیت قانونی پیدا کرد و بر اساس طرح جامع برنامه‌های آتی یکی پس از دیگری آغاز خواهد شد.
استاندار گلستان گفت: بندر خشک اینچه برون که در سفر ریاست محترم جمهوری به استان و با حضور مرحوم مهندس قاسمی کلنگ زنی شد مقرر گردیده با استفاده از ظرفیت ۸۰۰ میلیارد تومانی تهاتر نفتی اجرایی شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه اولین مجوز تله کابین استان در شهرستان علی آباد کتول اخذ شده و تلاش داریم مجوز تله کابین گرگان را نیز اخذ نماییم و همچنین طرح گردشگری آشوراده به نقطه اجرایی رسیده است.
وی در ادامه یاداور شد: صادرات غیرنفتی استان در ابتدای دولت سیزدهم به شدت کاهش یافته بود به طوری که تردد کامیون ها از مرز به صفر رسیده بود ولی در حال حاضر روزانه ۱۰۰ کامیون از مرز تردد می‌کنند و تلاش داریم این رقم را به ۲۰۰ کامیون در روز برسانیم و در عین حال هدف ما ارتقای صادرات به بالای ۵۰۰ میلیون دلار است.
زنگانه خاطرنشان کرد: تلاش دولت سیزدهم رفع نارضایتی های کشاورزان بود و در این راه در استان گلستان دو برابر سال گذشته گندم از کشاورزان خریداری کردیم و در عین حال قیمت پایه خرید کلزا از ۱۶ هزار تومان به ۲۳ هزار تومان ارتقا دادیم و تلاش داریم در آینده نیز قیمت گذاری گندم در استان را بر اساس کیفیت انجام دهیم.
وی ادامه داد: خلیج گرگان در حال خشک شدن است و نخبگان نباید در قبال خشک شدن خلیج سکوت کنند و باید در مسیر حفظ خلیج گرگان بجنگند چرا که کانالهای منتهی به این خلیج بیش از ۴ دهه است لایروبی نشده اند.
وی ادامه داد :خوشبختانه ریاست محترم جمهوری در سفر به استان گلستان از این خلیج بازدید کردند و دو دستور قاطع مبنی بر علاج بخشی خلیج گرگان و اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده صادر کردند.
استاندار گلستان گفت: متاسفانه استانی که با سیلاب روبروست بیش از ۹۵ درصد آب آشامیدنی آن از چاه ها تامین می شود و هیچ سدی در تامین آب شرب مردم نقش ندارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه در سفر ریاست محترم جمهوری به گلستان بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد نرماب مصوب شد و امروز تاج سد ۱۰۰ درصد تکمیل شده و جابجایی روستاهای کف سد با سرعت و با همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال انجام است.
استاندار گلستان گفت: متاسفانه استانی که در معرض سیلاب ها قرار دارد رودخانه های آن سالهاست که لایروبی نشده و تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت قرارگاه شهید لولایی نسبت به لایروبی رودخانه های استان اقدامی جهادی کنیم تا شاهد سیلاب های فجیعی همچون سیل سال ۹۸ نباشیم.
استاندار گلستان با اشاره به اهتمام دولت بر اجرای برنامه های بهداشت و درمان یادآور شد: هزار میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان آیت الله طاهری گرگان و ۴۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان جایگزین آیت الله طالقانی مصوب گردید.
وی ادامه داد : دولت در یک سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان جهت رفع تنش های آبی استان اختصاص داده است و همچنین مجموعه اعتبارات استان بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.
زنگانه خاطرنشان کرد: بخشی از پروژه های استان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و و روند خدمت رسانی در سال ۱۴۰۲ نیز همچنان ادامه خواهد داشت.
لازم به ذکر است در این مراسم از خانواده شهدای دانش آموز با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان تقدیر شد.

دیدگاه‌ها  

0 #1 تاجی بهلکه 1401-11-10 13:50
توزیع عادلانه ثروت شعار خوبی است اما ارزش آن به عمل آن است.
نقل قول کردن
0 #2 جباری 1401-11-10 14:07
استاندار محترم از افزایش ۴۰ همت درآمد مردم گلستان از اجرای پتروشیمی گلستان دارند و پیش از این نیز این را بخشی از افق چشم انداز ۲۵۶ همت سال ۱۴۰۴ ارتقای میانگین درآمد سرانه مردم گلستان عنوان‌می کردند. اما تا اجرا و نتیجه دادن پتروشیمی فعلا کار و زمان‌نیاز است و از هم اکنون نمی توان موضوع را محقق شده لحاظ کرد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر