c_300_250_16777215_10_images_170296334.jpg

 

 
ترکمن سسی - مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به افزایش حدود ۲.۷ برابری اعتبار مورد نیاز اجرای طرح‌های عمرانی روستایی استان در ۲ سال اخیر گفت: طرح هادی ۴۴ درصد روستاهای گلستان نیازمند بازنگری است.


به گزارش ایرنا، سیدمحمد حسینی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ و سال ماقبل آن ۴ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای اجرای ۲ هزار و ۲۰۷ طرح عمرانی روستایی گلستان اختصاص یافت که این رقم در سال ۱۳۹۸ و سال ماقبل آن هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال بود.
وی بیان کرد: در سفر استانی رییس جمهور به گلستان ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای جبران عقب‌ماندگی طرح های روستایی استان مصوب شد که از این اعتبار تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.
حسینی افزود: در حوزه توجه به ظرفیت‌های گردشگری روستایی نیز دولت ۴۰۰ میلیارد ریال و برای بهسازی روستایی هم ۴۰۰ میلیارد ریال در سفر استانی به گلستان مصوبه داشت که روند تخصیص آن در حال انجام است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان همچنین به استمرار مقاوم‌سازی خانه‌های فرسوده روستایی گلستان اشاره کرد و گفت: از ۲۲۸ هزار و ۶۰۰ واحد روستایی استان، ۱۰۰ هزار خانه غیرمقاوم است.
وی بیان کرد: در سال ۱۳۸۶ و همزمان با آغاز طرح مقاوم‌سازی منازل روستایی، هفت درصد منازل روستایی گلستان مقاوم بود که این آمار به ۵۳ درصد رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: برای مقاوم‌سازی منازل روستایی که مالکین آن‌ها از اقشار کم درآمد و ضعیف هستند ۲ میلیارد ریال تسهیلات ۲۰ ساله با سود پنج درصد، با ضمانت زنجیره‌ای، ۱۰ تُن سیمان رایگان و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، طرح هادی ۵۱۸ روستا بازنگری شده و بقیه نیز نیازمند بازنگری است.
حسینی گفت: در حوزه نهضت آسفالت، ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت در روستاها از محل اعتبارات قیررایگان انجام شد که پیش‌بینی امسال آسفالت ۱.۵ میلیون مترمربع از معابر روستاهای گلستان است.
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: از کل روستای بالای ۲۰ خانوار گلستان ۳۲۶ روستا به عنوان روستاهای پر مخاطره شناخته شدند که از این تعداد ۱۱۱ روستا ایمن‌سازی شده و مابقی نیازمند ایمن‌سازی است.
وی اظهار کرد: همچنین ۵۸ روستای گلستان در معرض رانش، ۲۴۲ روستا در معرض خطر سیلاب و ۱۹ روستا در معرض فرونشست هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اضافه کرد: همچنین تاکنون۱۰۳ هزار سند در راستای طرح صدور سند و تعیین تکلیف املاک در مناطق روستایی استان صادر شد.
حسینی ادامه داد: با توجه به این که مالکیت ۶۵ درصد روستاهای گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است صدور این اسناد در استان از میانگین کشوری عقب‌تر است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر