c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-08-10_14-34-35.jpg

 

ترکمن سسی - استاندار گلستان با تاکید بر جایگاه رسانه برای تحقق حکمرانی سالم، خوب و متعالی اظهار کرد: رسانه ها قلب حکمرانی متعالی اند و مسئولان موظف به پاسخگویی به پرسشگری عالمانه رسانه ها به عنوان نمایندگان مردم و حلقه میانی حکمرانی هستند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه روز چهارشنبه ۱۸ مرداد در آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه با حضور دکتر مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا تصریح کرد: از ابتدای حضور در استان تلاش کردیم پاسخگویی را در مدیران استان نهادینه کنیم و مسئولان موظف هستند به پرسش های منطقی، عالمانه همراه با اخلاق حرفه ای، به دور از تخریب و بدون جهت گیری خاص خبرنگاران پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: با محوریت خانه مطبوعات و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیران در دسترس و با ارتباط خوب و مناسب با رسانه ها شناسایی، امتیاز بندی و انتخاب می شوند و در بخشی از جشنواره شهید رجایی به عنوان مدیران برتر پاسخگو تقدیر می شوند.
استاندار گلستان یادآور شد: برای تعامل بهتر ارتقا سواد رسانه ای مدیران با استفاده از دوره های آموزشی و کارگاه های آموزشی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی ضروری است.
دکتر زنگانه افزود: اصحاب رسانه نیز نیازمند ارتقا سواد رسانه ای هستند و این نیاز با همکاری خانه مطبوعات و از طریق آموزش های کارگاهی می تواند مرتفع گردد.
وی با تاکید بر اینکه رعایت قانون بهترین معروف است و ناقضان قانون مصداق رفتار منکرانه هستند، گفت: دستگاه های اجرایی ملزم به رعایت قانون انتشار آگهی های دولتی هستند و همچنین  دستگاه ها با نگاه حمایتی و ایجاد انگیزه در نشریات نسبت به آبونمان مطبوعات اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: نگاه ایده آل ما آن است که هیچ مدیری به دلیل نشر مطلبی از هیچ رسانه شکایت نکند و مدیران دستگاه های اجرایی توجه کنند وقتی استاندار که نوک پیکان بسیاری از انتقادات است از خبرنگاری شکایت نمی کند آنها نیز نباید چنین کنند.
استاندار گلستان ادامه داد: از مدیران می خواهم سعه صدر خود را بالا ببرند و در موارد خاص موضوع را از طریق شوراهای حل اختلاف حل و فصل نمایند.
دکتر زنگانه گفت: مدیران دستگاه های اجرایی قبل از طرح هر گونه شکایتی موضوع را با بنده مطرح کنند. برای گسترش فضای نقد سازنده شکل گیری اخلاق حرفه ای ضروری است.
وی افزود: اگر نخبگان استان با هم درگیری و دعوا داشته باشند، یقینا رشد و توسعه ای شکل نمی‌گیرد و خبرنگاران به عنوان سربازان دفاع مطهر در تهاجمات فرهنگی می تواند زمینه ساز اتحاد و انسجام در استان شوند.
استاندار گلستان با تاکید بر دیگری مطالبات صنفی خبرنگاران ، اظهار کرد: تسهیلاتی را برای بیش از ۱۰۰ نفر از خبرنگاران در نظر گرفتیم و البته کسانی که به هر دلیلی از لیست جامانده اند بزودی در اعطای تسهیلات مورد توجه قرار میگیرند.
دکتر زنگانه خبرنگاران را یکی از اقشار مظلوم جامعه دانست و گفت : دستگاه ها مطالبات خبرنگاران را بطور کامل پرداخت کنند و ضروری است سازوکار لازم برای بیمه کردن خبرنگاران خبرگزاری ها تدبیر شود تا آنها از این حق اولیه محروم نباشند.
وی گفت: خبرنگاران در اقصی نقاط استان تلاشگران فعالیت می کنند و تلاش داریم نشست خبری فصلی بعدی را در شرق استان برگزار کنیم.
استاندار گلستان تصریح کرد: پیوست رسانه ای برای تمام پروژه ها و اقدامات ضروری است چرا که معتقدیم اگر رسانه پشت بسیاری از فعالیت ها در استان نباشد ، وعده ها محقق نمی شوند.
استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود دو خبر خوب را به اصحاب رسانه و مردم استان اعلام کرد، خبر اول اینکه در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی استان ۳ درصد بوده که این رقم در دهه ۱۳۹۰ برای استان ۱.۷ درصد بوده و این به معنای حرکت رو به جلوست و همچنین صنعت استان با ۷.۹ درصد رشد پنجمین استان کشور بوده و در عین حال گلستان به همراه قم و سمنان ، ۳ استانی هستند که هر ۳ بخش کشاورزی، صنعت و خدمات آن با رشد مثبت همراه بوده است.
خبر دوم استاندار گلستان مربوط به اعتبارات استان بود و دکتر زنگانه گفت: با تلاش های صورت گرفته از سوی نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس، نخبگان و مدیران دستگاه های اجرایی طی ۲۲ ماه گذشته اعتبارات تملک دارایی استان از ۱۶۰۰ میلیارد تومان به مجموعا ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: برخی وحدت و انسجام استان را دوست ندارند اما بر عهد و پیمانی که با نمایندگان استان برای رفع عقب ماندگی های تاریخی استان در مسیر خدمت به مردم بسته ایم، هستیم.
لازم به ذکر است در این مراسم از نفرات برتر در رشته های مصاحبه، خبر، گزارش، تیتر ، مقاله، صفحه آرایی و عکس با اهدا لوح و جوایزی تقدیر شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر