c_300_250_16777215_10_images_22562.jpg


ترکمن سسی - عبدالرضا نظری – عصر یکشنبه هفتم آبان با دعوت هیت والیبال شهرستان آق قلا در سالن ورزشی امام خمینی (ره) این شهرستان حضور یافتم تا شاهد اولین روز تمرین رسمی تیم والیبال پاس در این شهرستان باشم.


داخل سالن تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان دعوت شده به این تیم در حال تمرین و گرم کردن بودند.  بعداز گذشت یک ساعت به تعداد جمعیت سالن اضافه شد. در جایگاه ناظرین سه نفر از پیشکسوتان والیبال اق قلا به نامهای حسن طعنه و امان بهروز و عثمان سن سبیلی حضور داشتند.
امان مهروز متولد ۱۳۳۳ ساکن محله شهید باهنر شهرستان آق قلاست که به گفته خودش والیبال را از سن ۱۳ سالگی به عنوان پاستور و توپ گیر تیم آق قلا شروع نموده است. این پیشکسوت والیبالی میگوید که در کنار سایر بازبکنان مطرح در استان و ترکمن صحرا بازی کردم. به گفت وی حسن طعنه، احمد طبری، مجید صحنه،  ول محمد  شیخ نیازی  و بای محمد شیخ نیازی از بازیکنان دوره وی بودند.
امان آقا میگوید در سن نوجوانی و جوانی و مبانسالی خودم والیبال را ترک تکردم و همزمان در آن سالها در سازمان آتش نشانی شهرستان آق قلا خدمت نمودم.
 او تاکید میکند ورزش برای سلامتی مفید است و با انجام ورزش میتوان در قبال پیری زود رس و یا بیماری ها مقاوم بود و اکنون ۷۱ سال سن دارم و از سلامتی کامل نیز برخوردار هستم.
این پیشکسوت والیبالیست آق قلا در پایان برای نوجوانان و جوانان و بزرگسالان ورزش کردن را  توصیه نمود و آنرا برای سلامتی و تندرستی انسان مفید دانست.
امان آقا بعداز چند دهه فعالیت ورزشی سرانجام در سال ۱۳۸۴ از سازمان آتش نشانی شهرستان آق قلا به درجه بازنشستگی نایل گردیده است.

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد شیخ 1402-08-13 13:54
موفق بولسن ترکمن دوغنلرم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر