c_300_250_16777215_10_images_23003.jpg

 

ترکمن سسی - رئیس شورای اسلامی بندرترکمن گفت: اجرای گذر غیر همسطح باعث کاهش بار ترافیکی در محور راهبند شمالی بندرترکمن خواهد شد.


عبدالرحیم کمی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب که اجرای طرح گذر همسطح در بندرترکمن از سوی شورای اداری استان مطرح نبوده است، گفت: در این رابطه اعضای شورای اداری استان موارد فنی طرح را به بررسی گذاشته و بر اجرای گذر غیر همسطح تاکید می کنند. با توجه به معضل ترافیک در سطح شهر بندرترکمن که بویژه در ایام تعطیلات نوروزی و طول تابستان به اوج خودش می رسد، مقرر شده بود تا اجرای طرح گذر همسطح از انتهای خیابان جمهوری به مرحله اجرا در آید که این طرح اولا بودجه ملی می خواهد و ثانیا طبق نظر کارشناسان امر، آب های زیر زمینی و سستی خاک محور انتهای خیابان جمهوری، مانع از اجرای طرح شده است و بنابراین دستور آن از بحث شورای شهر خارج گردید.

کمی با تاکید بر این مطلب که برای کاهش بار ترافیکی در رو گذر راهبند شمالی شهر می بایست فکری عاجل صورت بگیرد، افزود: طرحی که اکنون صحبت آن می رود، اجرای طرح غیر همسطح از محدوده کناری عیدگاه بندرترکمن می باشد که این مهم پس از نظر اخذ نظر مثبت کارشناس امر قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد. ما اطلاع یافتیم که در نظر ارائه شده از سوی شورای اداری استان مبنی بر اجرای گذر غیر همسطح به موارد کارشناسی آن توجهات فنی لازم صورت پذیرفته است.

رئیس شورای اسلامی بندرترکمن ضمن اشاره به فواید اجرای طرح گذر غیر همسطح یادآور شد: مسلما مردم شهرهای اطراف مانند سیجوال و کمیش دفه و همچنین روستای تابع نیز از اجرای طرح غیر همسطح سودمند خواهند شد. از دولت خدمت گذار انتظار می رود امکانات لازم و نهایی برای این ضرورت مهم را فراهم ساخته و به فوریت عملیات مراحل مقدماتی آن را نهایی نماید. لذا ما این ضرورت را مورد تاکید قرار داده و بر کاهش ترافیک شهری مطابق با خواست مردم اصرار می ورزیم.

عبدالرحیم کمی در تشریح مزایای زیرگذر و روگذر خاطر نشان نمود: استفاده از  زیر گذر و روگذر می‌تواند منجر به کاهش تصادفات در مقایسه با سیستم های اشتراکی دیگر شود، زیرا  این امکان را فراهم  می‌کند که جریان  خودروها و عابران پیاده را از یکدیگر جدا کند. همچنین احداث زیر گذر یا روگذر به بهبود جریان ترافیک و کاهش زمان ترافیک مسافران کمک می کند، این مهم به بهبود عملکرد تقاطع‌های حمل و نقل در شهر کمک شایانی رسانده و بعلاوه بهبود ایمنی عابران  پیاده و رانندگان را نیز فراهم می آورد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر