c_300_250_16777215_10_images_23101.jpg

 

ترکمن سسی – موسی جرجانی محقق و پژوهشگر فرهنگ و ادب ترکمن و نویسنده گلستانی تاکنون ده ها کتاب تالیف کرده است. یکی از آنها کتاب یادنامه مختومقلی فراغی و دولت محمد آزادی است.


1⃣ کتاب اول:
کتاب نسیم ۳ از مجموعه گرگان شناسی با عنوان یادنامه مختومقلی فراغی و دولت محمد آزادی ، تالیف: موسی جرجانی ، باهمکاری: مراد دردی قاضی و اراز یاغمر در بهار سال ۱۳۷۶ چاپ و منتشر شده است.
در بخشی از این کتاب آمده است:
نسیم ۳ از مجموعه گرگان شناسی، قدمی کوچک در ادامه تلاش ها برای نشر و تولید آثار فرهنگی درباره گرگان و دشت است که ما خود را متعهد به انجام آن می بینیم.
نشر این کتاب هدیه ای به علاقمندان فرهنگ و ادب منطقه است، به این امید که در معرفی، تولید و نشر آثار فرهنگی خود بیشتر تلاش نماییم.
فهرست مطالب:
نگاهی گذرا به زندگانی مختومقلی، جهان بینی مختومقلی، تاثیرپذیری شاعر از آیات قرآن و احادیث، تلاش ها در جهت شناساسی و گسترش افکار مختومقلی، مختومقلی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مختومقلی از دیدگاه محققان خارجی، مختومقلی در بین محققان ترکمنستان و ایران، درباره دولت محمد آزادی، مختومقلی در اشعار شاعران.
رستم جرجانی
۲۴ بهمن ۱۴۰۲

c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-02-13_11-16-37.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر