c_300_250_16777215_10_images_2015_35f68a3f-418a-476e-a7ec-1468a2997f97.jpeg

 

ترکمن سسی - نشست علمي تخصصي با عنوان "نقش نرسري ميگو در توليد پايدار آبزي پروري ميگو مجتمع گميشان" با همكاري مركز تحقيقات شيلات استان، با ميزباني دانشكده شيلات دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان و به همت موسسه تحقيقات خوزستاني هاي مقيم تهران برگزار گرديد.

 

به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، اسماعیل جباري در ابتداي اين نشست با اشاره به اهميت صنعت آبزي پروري در اقتصاد استان گلستان، اظهار كرد: "صنعت آبزي پروري به عنوان يكي از زيرشاخه هاي مهم بخش كشاورزي، از جايگاه ويژه اي در توليد غذاي سالم، ايجاد اشتغال پايدار و توسعه اقتصادي استان برخوردار است. شيلات گلستان با برنامه ريزي هاي مدون و هدفمند، در تلاش است تا از تمام ظرفيت هاي موجود در اين زمينه به نحو احسن استفاده نمايد."
وي در ادامه با بيان اينكه آبزي پروري دريا محور و پرورش ميگو از اولويت هاي اصلي شيلات گلستان است، افزود: "ما با حمايت از سرمايه گذاران و بهره برداران اين بخش، به دنبال توسعه و رونق اين صنعت در استان هستيم. پرورش ميگو به عنوان يك فعاليت كم هزينه و پر بازده، مي تواند نقش موثري در ايجاد اشتغال، افزايش درآمد و رونق اقتصادي، بويژه در مناطق ساحلي استان ايفا نمايد.
 جباري در ادامه سخنان خود، بر نقش مهم نرسري ميگو در توليد پايدار آبزي پروري تأكيد كرد و گفت: "استفاده از نرسري ميگو مي تواند به طور قابل توجهي به افزايش راندمان توليد، كاهش تلفات و ارتقاي كيفيت محصول نهايي كمك نمايد. ما از برگزاري اين نشست علمي تخصصي و ارائه دستاوردهاي علمي و تحقيقاتي در اين زمينه، قدرداني مي كنيم و اميدواريم شاهد كاربردي شدن اين يافته ها در مزارع پرورش ميگو استان باشيم."
در اين نشست چندين سخنراني با حضور اساتيد دانشگاه ،محققين تحقيقات شيلات ، شيلات استان و دامپزشكي استان و فعالين و بهره برداران ميگو استان در خصوص نرسري ارائه گرديد.
در ادامه نصيري به ارائه گزارشي از وضعيت آبزي پروري ميگو در جهان، ايران و استان گلستان پراخت و همچنين راهكارهاي مديريتي و اجرايي در نرسري ميگو را تشريح كرد.
همچنين دكتر حاجب نژاد از دفتر امور ميگوي سازمان شيلات ايران حاضر و نظرات و رويكرد تخصصي شيلات را بيان داشت.
جمعی از دانشگاه ،محققين تحقيقات شيلات ، شيلات استان و دامپزشكي استان و جمعي از بهره برداران و سرمايه گذاران ميگو استان در این نشست حضور داشتند.
در پايان نشست نيز بيانيه اي توسط دكتر نصيري براي حاضرين قرائت شد.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر