c_300_250_16777215_10_images_2015_29d3fc07-5cc8-4a0f-902a-cc01c5532cf9.jpeg

 

ترکمن سسی – دهیار روستای اونق یلقی سفلی در بخش مرکزی شهرستان آق قلا می گوید: متاسفانه روستای ما تنها روستای بخش است که کوچه ها و خیابان های و آن تاکنون آسفالت نشده است. از مسئولین درخواست داریم به این روستا بیشتر توجه کنند.


عبدالقادر یلقی متولد 1362 دارای مدرک لیسانس مدیریت دولتی هم کنون سه دوره متوالی به عنوان دهیار روستای اونق یلقی سفلی در 12 کیلومتری شرق شهرستان آق قلا فعالیت دارد.
دهیار اونق یلقی سفلی می گوید:
طبق آخرین سرشماری در سال 1395 این روستا تعداد 177خانوار و 595 نفر جمعیت دارد که تمام ساکنین آن ترکمن ها هستند. البته طی این چند سال این آمار افزایش یافته است. این روستا بیش از صد سال است و با دو روستای اونق یلقی علیا و روستای بزرگ عطا آباد همجوار است.
این روستا دارای دو مسجد و یک مدرسه ابتدایی شش کلاسه است و یک ساختمان استیجاری برای انجام امور خدمات بهداشتی با دو نفر بهورز برای ساکنین این روستا خدمت رسانی میکنند.
این روستا دارای یک زمین ورزشی و یک محوطه برای پارک کودک است که نیاز به تجهیزات دارد.
در بخش مرکزی شهرستان آق قلا شش 6روستا با نام یلقی وجود دارد: روستای سقر یلقی- میرزاعلی یلقی - سلاق یلقی - وکیلی یلقی - اونق یلقی علیا و اونق یلقی سفلی است.
20 کارگاه صنایع چوبی دراین روستا وجود دارد و به دهکده مبلمان معروف شده است. با فعالیت کارگاههای تولید صنایع چوبی این روستا تبدیل به یک روستای مهاجر پذیر شده و بسیاری جوانان جویای کار از مناطق مختلف برای کار به این روستا می آیند.
این روستا علاوه بر مشکل کم آبی و ضعف شبکه برق ، به علت آسفالت نبودن ورودی این روستا با عبور و مرور خودرو ها گرد و خاک بلند می شود و سلامتی ساکنین روستا را نهدید میکند. در فصل بارش با کمترین بارش تمام کوچه و خیابان های این روستا به گل لای تبدیل میشود.
فرسودگی خطوط انتقال شبکه برق و فرسودگی لوله آب شرب این روستا از دیگر مشکلات این روستاست.
اعتبار عمرانی سالیانه این روستا بسیار ناچیز و نیاز به افزایش دارد. با توجه به افزایش جمعیت این روستا طرح هادی این روستا نیاز به بازنگری دارد و الحاق زمین برای گسترش روستا ضروری است.
خوشبختانه با استقبال مردم روستا برای اجرای طرح هادی تمام‌ کوچه و خیابان های روستا تعریض و رفع حریم شده و آماده برای اجرای طرح هادی می‌باشد.
در طول سال مسولان زیادی از شهرستان آق قلا و تعدادی از مدیران کل استان به این روستا سفر کردند و از نزدیک با بازدید میدانی و گفتگو با ساکنین در جریان مشکلات این روستا قرار گرفتند اما همچنان مردم این روستا با مشکلات متعدد ذکر شده مواجه هستند.
انتظار ما از مسولان شهرستانی و استانی، توجه بیشتر به این روستاست.

.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر