c_300_250_16777215_10_images_948_371_orig.jpg

ترکمن سسی-سفیر جدید ایران در ترکمنستان گفت : بر اساس تفاهم نامه رئیسان جمهوری ایران و ترکمنستان در تهران، میزان مبادلات اقتصادی ایران با این کشور طی ۱۰ سال به ۶۰ میلیارد دلار افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کاسپین، سیدمحمد احمدی روز شنبه افزود : میزان مبادلات اقتصادی ایران و ترکمنستان در زمان حاضر چهار میلیارد دلار است که افزایش این میزان به شش میلیارد دلار در سال در تفاهم نامه دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران با رئیس جمهوری ترکمنستان در تهران، هدفگذاری شده است.

وی با بیان این که در بین ۱۵ کشور همسایه ترکمنستان بهترین ارتباط را با ایران دارد، اظهار داشت: مسئولان ترکمنستان با توجه به نیازمندی های این کشور، علاقه قابل توجهی به همکاری با ایران دارند و جذب و جلب همکاری، به تلاش و هنر تولیدکنندگان ایرانی بستگی دارد.

وی به نیازمندی های ترکمنستان در بخش های صنعت، تجارت و مسایل خدمات فنی و مهندسی اشاره و خاطرنشان کرد: مهم ترین مساله در افزایش مبادلات اقتصادی بین ایران و ترکمنستان، فعال کردن بخش خصوصی است که می تواند با افزایش کیفیت تولیدات و با توجه به نداشتن روند اداری پیچیده، سهم مهمی در افزایش ارتباط اقتصادی این دوکشور داشته باشد.

احمدی تاکید کرد : در توسعه ارتباطات اقتصادی با ترکمنستان، بخش خصوصی میانبر است و باید نقش مهمی در این میان داشته باشد. سفیر ایران در ترکمنستان به همکاری تعدادی از واحدهای بزرگ تولیدی استان سمنان با ترکمنستان اشاره کرد و گفت: وظیفه ما اکنون تسهیل در برقراری ارتباط و روند رسمی این ارتباطات اقتصادی است.

وی با اشاره به توانمندی های تولیدکنندگان و بخش خصوصی استان سمنان تاکید کرد: باید با استفاده از ظرفیت های داخلی، حتی واحدهای تولیدی غیرفعال را با توانمندسازی، به سمت تولید و صادرات سوق داد.

وی با اشاره به تازه استقلال بودن کشور ترکمنستان گفت: این کشور اکنون نیازمند تامین مسایل زیربنایی، خدمات فنی و مهندسی و کالاهای مصرفی است و ایران اسلامی در همسایگی این کشور به عنوان کشوری توانمند در بخش های مختلف، می تواند تامین کننده بسیاری از نیازهای کشور ترکمنستان باشد.

سفیر ایران اسلامی در ترکمنستان روز یکشنبه از چند واحد تولیدی در شهرستان های سمنان و مهدیشهر که به کشور ترکمنستان صادرات کالا دارند، بازدید کرد. میزان صادرات کالا از استان سمنان از ابتدای سال ۹۴ تا پایان دی، بیش از ۱۰۱ میلیون دلار اعلام شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر