c_300_250_16777215_10_images_-250x1722.jpg

ترکمن سسی-فرمانده انتظامی مینودشت از دستگیری دو جاعل اسکناس های تقلبی در این شهرستان خبر داد و گفت: در بازرسی از محل فعالیت وی 23فقره اسکناس تقلبی 50 و 100هزار تومانی کشف شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا سرهنگ سید داود حسینی اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه دو نفر جاعل فعال در امر تهیه و چاپ اسکناس و چک پول های تقلبی در سطح شهرهای شرق استان اقدام به توزیع و نشر اسکناس می کنند، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با انجام تحقیقات پلیسی، محل فعالیت آنان را در یکی از محله های مینودشت شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی انها را دستگیر کردند.

سرهنگ حسینی گفت: در بازرسی از محل فعالیت آنها علاوه بر اسکناس های تقلب، کاغذ مخصوص اسکناس، دو دستگاه کیس و دو عدد لپ تاپ حاوی نرم افزار چاپ اسکناس های جعلی با ارزش های ریالی متفاوت کشف شد.

به گفته وی در ادامه تحقیقات، متهمان به چاپ مبلغ 160 میلیون ریال اسکناس جعلی اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام دریافت چک پول و اسکناس به نکات امنیتی تعبیه شده در آن دقت کرده تا در دام سودجویان که اقدام به چاپ اسکناس تقلبی می کنند گرفتار نشوند.

فرمانده انتظامی مینودشت در خصوص راه های تشخیص چک پول های جعلی و اصلی گفت: یکی از راه های تشخیص چک پول های اصلی از فرعی کشیدن دستمال کاغذی بر روی آن است به گونه ای که اگر با کشیدن دستمال کاغذی بر روی چک پول دستمال رنگی شد، به معنای اصل بودن آن است در غیر این صورت جعلی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه های تشخیص چک پول های اصل از جعلی، تاباندن اشعه ماوراء بنفش است که اگر به آن دسترسی ندارید در بازار ،ماژیک های مخصوص تشخیص اسکناس های اصل موجود و خاصیت این ماژیک ها به گونه ای است که تنها روی اسکناس های تقلبی رنگ پس می دهند و اگر روی اسکناس هایتان نقش ایجاد نکرد، یعنی پول شما اصل می باشد.

سرهنگ حسینی بیان کرد: اصل مهم دیگر ، داشتن زبری و برجستگی در کناره های ایران چک است که اگر دارای این برجستگی ها باشد به معنای اصل بودن آن است.

***جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: تاجر برنج با 900 میلیون ریال کلاهبرداری در ایستگاه آخر شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ علی اکبر جاویدان اضافه کرد: چندی پیش دو نفر از شهروندان کردکوی با مراجعه به ماموران پلیس آگاهی اعلام داشتند، بیش از دو هزار و 500کیلوگرم برنج را به فردی ناشناس فروخته و در قبال فروش، یک فقره چک دریافت کردند، اما با مراجعه به بانک جهت نقد کردن متوجه شدند که حساب مورد نظر خالی بوده و فرد خریدار نیز دیگر جوابگوی تلفن همراه خود نیست.

به گفته وی با توجه به اهمیت موضوع و مراجعه تعدادی دیگر از شهروندان و طرح شکایت در پلیس آگاهی کردکوی تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری کلاهبردار مورد نظر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مالباختگان عنوان کرد ند پس از وزن کردن برنج، آن را در خودروی نیسان بار زده و به مقصد نامعلوم حرکت می کرد و فرد کلاهبردار پس از اطمینان از دور شدن خودرو اقدام به ارائه چک می کرد که با مراجعه به بانک متوجه می شدیم چک ها بلامحل است.

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: مالباختگان عنوان می کردند فرد مورد نظر دارای پژو پارس سفید بوده و خود را اهل یکی از شهرهای مازندران معرفی می کرد.

وی افزود: با راهنمایی مالباختگان و هوشیاری ماموران آگاهی سرانجام متهم حین تردد در سطح شهر کردکوی شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جاویدان با اشاره به کشف چند دسته چک متعلق به سایر افراد در خودروی مورد نظر اظهار داشت: متهم در مواجه شدن با مالباختگان چاره ای جز اعتراف نداشت و به 10 فقره کلاهبرداری به طرق مختلف از شهروندان اعتراف کرد.

وی ارزش کلاهبرداری های صورت گرفته از شهروندان را بیش از 900 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با تلاش ماموران همدست فرد کلاهبردار نیز دستگیر و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر