c_300_250_16777215_10_images_948_371_orig.jpg

ترکمن سسی-مدیرکل راه‌آهن خراسان با اشاره به ارتقای ظرفیت واحد تعویض بوژی و توسعه خطوط مرزی از ۲۵ به ۷۵ کیلومتر در مرز سرخس گفت: این عوامل منجر به ثبت رکورد مبادله ۵۷۶ واگن در یک روز با ترکمنستان شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کاسپین،هادی ضیایی‌مهر با اشاره به رشد ۱۲۰درصدی ترانزیت ریلی در ۱۱ماه نخست سال جاری گفت: مرز ترانزیتی سرخس یکی از مهم‌ترین مرزهای ترانزیتی کشور است و حدود ۹۰درصد ترانزیت ریلی کشور از این مرز صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل توجه به این مرز ریلی می‌تواند تاثیر زیادی در ترانزیت کل کشور داشته باشد.

ضیایی‌مهر اضافه کرد: از اصلی‌ترین دلایل این رشد ترانزیتی برقراری روابط مناسب راه‌آهن‌ ایران با راه‌آهن‌های منطقه در سطح مدیران عالی‌رتبه است.

وی با بیان اینکه علت دیگر این رشد ترانزیتی تخفیفات مناسبی است که راه‌آهن ایران برای شرکت‌های ترانزیتی و صادرکنندگان در نظر می‌گیرد، افزود: این تخفیفات تعرفه‌یی برای ترانزیت از سمت ترکیه به آسیای میانه ۵۰درصد، سرخس به بندرعباس ۳۰ تا ۴۰درصد و همچنین در مسیر ترانزیتی سرخس به میرجاوه ۴۵درصد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضیایی‌مهر درباره اینکه این تخفیفات به چه بارهایی تعلق می‌گیرد، گفت: در مسیر سرخس به بندرعباس تخفیف‌ها برای حمل بار ترانزیتی پنبه ۳۰درصد، کود ۳۵درصد و گوگرد ۴۰درصد است و در مسیر سرخس به میرجاوه تخفیف ۴۵درصدی اختصاص به حمل گوگرد دارد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان یکی دیگر از علل رشد ترانزیت را توسعه زیرساخت‌های راه‌آهن به ویژه در مرز سرخس دانست و گفت: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی برای رشد ترانزیت در این محدوده صورت گرفته به‌طوری که خطوط ریلی در این منطقه از ۲۵کیلومتر به ۷۵ کیلومتر رسیده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر