c_300_250_16777215_10_images_CYMERA_20160304_113604.jpg

ترکمن سسی- همایش بزرگداشت منزلت وکیل به مناسبت روز وکیل در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی مراسم همایش نکوداشت روز وکیل روز گذشته سیزدهم اسفندماه با حضور مسئولین قضایی استان گلستان به همت هیئت مدیره مرکز وکلای دادگستری استان گلستان برگزارگردید.

در این مراسم مدیر کل دادگستری استان گلستان با بیان اهمیت نقش وکلا در سیستم قضایی، احیای وکالت را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: حضور وکیل در یک پرونده باعث کاهش اطاله دادرسی می شود و این امر برای استان گلستان که پر پرونده محسوب می شود بسیار ضروری است چرا که در کشور برای هر صد هزار نفر چهار پرونده وجود دارد در حالیکه این آمار در گلستان به ازای هر صد نفرهزار نفر پانصد و سی پرونده است.

هادی هاشمیان افزود: حضور وکیل جهل به قانون را کاهش می دهد و مانع تضییع حق افراد و جلوگیری از افراط توسط آنها می شود.

هاشمیان با تاکید بر مبانی شرعی و اسلامی حضور وکیل تصریح کرد: حضور وکیل در پرونده باعث دقت بیشتر قاضی می شود چرا که وکیل مورد وثوق دغدغه قاضی را در صدور رای از بین می برد.

هاشمیان گفت: انتظار دستگاه قضا از وکالت کاهش پرونده،استفاده از امکانات برای احقاق حق و باطل،اجتناب از خدشه وارد کردن به وکالت است که وظیفه دستگاه قضا نیز تقویت وکلا است تا در رعایت حقوق محرومین پیش قدم باشند.

مدیر کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه برخی قضات در ماه برای بیش از دویست پرونده رای صادر می کنند بیان کرد:اگر پرونده های ما تقلیل یابد فرصت صلح و سازش بیشتر می شود که کمکی برای قضات است.

هاشمیان با اشاره به قانون حقوق شهروندی بند سه گفت: بنظرم حتی نباید در دادسرا فرصت استفاده از وکیل را از متهم گرفت و حتی باید به آنان حق دفاع داد چرا وکیل موثق صدور رای را برای قاضی راحت می کند.

هاشمیان در پایان سخنانش با ارائه آماری مربوط به بحث طلاق نقش آموزش را برای جلوگیری از تشکیل پرونده ها ضروری دانست.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر