c_300_250_16777215_10_images_CYMERA_20160307_171156.jpg

ترکمن سسی-معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: با بررسی‌های انجام‌شده ۹ مسجد شاخص اهل سنت در ۳ استان شمالی کشور تعیین شدند.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم، ظهر امروز در دومین همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت شمال کشور تصریح کرد: شاخص‌های انتخاب مساجد برتر در قالب 20 محور و 100 امتیاز به مساجد اعلام شد.

وی افزود 62 مسجد از سراسر استان‌های شمالی اعلام آمادگی کردند که از این‌ بین 11 مسجد انتخاب شد و پس از بازدید حضوری و مصاحبه 9 مسجد انتخاب شد. معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تصریح کرد: از این 9 مسجد 7 مسجد در گلستان، یک مسجد در گیلان و یک مسجد در مازندران انتخاب شدند.

دیلمی افزود: از مواردی که در انتخاب مساجد بررسی شد، ارتباط متولیان با مرکز بزرگ اسلامی، کانون فرهنگی و دارالقرآن، بسیج مسجد، نمایشگاه کتاب، حضور هیئت‌امنا در مساجد، آموزش قرآن و تفسیر بود.

به گفته وی، بر اساس آیات و روایات، کعبه، مساجد و دل مؤمن به‌عنوان خانه خداوند هستند و افرادی که به قیامت اعتقاد داشته باشند به فکر عمران و آبادانی مساجد هستند.

دیلمی اظهار کرد: وظیفه ما عمران ظاهری مساجد است تا با معماری اصیل اسلامی همخوانی داشته باشد و باید به دنبال عمران و آبادانی معنوی مسجد باشیم. وی تأکید کرد: مساجدی موفق هستند که شاخص‌های اتحاد ارکان درون مسجد، امام جماعت، مؤذن، خادمین، هیئت‌امنای مسجد را داشته باشند، از ظرفیت‌های مردم استفاده بهینه شود و اجرای برنامه‌های متنوع ملی و مذهبی را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه قره‌تپه بندر ترکمن نیز در این مراسم گفت: تعمیر ظاهری و باطنی مساجد وظیفه سنگینی است که بر دوش ائمه جماعت مساجد است.

حاج آخوند میرابی گفت: مساجد محل اجتماع و اتحاد مسلمانان است و ما هم به‌عنوان جانشینان رسول‌الله باید سعی کنیم در این برهه از زمان که توطئه دشمنان زیاد شده است اتحاد مسلمانان را تقویت کنیم.

وی افزود: مسجد یک مرکز تربیت صحیح است که هیچ غل و غشی در آن نیست و ما باید به‌عنوان یک‌راه درست به این موضوع بنگریم.

میرابی گفت: مساجد عالی‌ترین محل برای شناخت یکدیگر و محل حل مشکلات است و امروز وظیفه ائمه جماعت است که میم مشکلات را بردارد و آن را برای مردم به شکلات تبدیل کند.

وی تأکید کرد: می‌توانیم مسجد را بهانه قرار داده و راه تقواپیشه کنیم، مسجد محل امن و آرامش برای مؤمنان و نعمات بزرگی هستند.

قدر این نعمت را بدانیم و فرهنگ اجتماع و اتحاد در مسجد را تعریف کنیم تا مسلمانان را از اخوت و برادری بهره‌مند ساخته و از عدوت دورباشیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر