c_300_250_16777215_10_images_61555.jpg
ترکمن سسی-مولوی ابراهیم رحمه‌الله از صفات انسانی بسیار والایی برخوردار بود، افزون بر حُسن و جمال ظاهری، باطنی هم بس پالوده و آراسته داشت؛ کم‌سخن بود و نکته‌سنج، بی‌رنگِ بی‌رنگ بود و بی‌حاشیه. خوشنویسی و خوشخطی استاد ابراهیم زبانزد است.


به گزارش تركمن سسي ؛ مولوی ابراهیم براهویی رحمه‌الله به سال ۱۳۵۸ خورشیدی در خانواده‌ایی مذهبی، دیده به جهان گشود و پس از طی مراحل ابتدایی و راهنمایی به مدرسهٔ علوم دینی اهل‌سنت گالیکش می‌آید و دروس مقدمات و دوسال از دورهٔ سطوح را نزد شیخ‌التفسیر مولاناگرگیج دامت‌معالیهم و دیگر اساتید می‌خواند و بنابر هوش و استعداد و اخلاصی که داشته از همان آغاز مورد توجه و عنایت ویژهٔ اساتید قرار می‌گیرد.


سپس با مشوره اساتید دو سال باقی مانده از دورهٔ سطوح؛ سال سوم و چهارم سطح را به بلوچستان می‌آید و از محضر استاد الاساتید مولانا نجم‌الدین درکانی قَوّاه‌الله کسب فیض می‌کند. انس و الفت مولانا درکانی با مرحوم مولوی ابراهیم ستودنی است. برای یادگیری زبان اردو و کسب فیض از اساتید برجستهٔ پاکستان، به رحیم‌یارخان پنجاب می‌رود و کتاب‌های سال اول خارج مثل تفسیر قرآن، مشکوةالمصابیح و سراجی را با استادان بزرگی؛ چون مفتی محمد جاجروی حفظه‌الله و دیگر اساتید می‌خواند.


برای تکمیل دروس نظامی، دروهٔ حدیث را در دارالعلوم زاهدان می‌گذارند و از محضر شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، مفتی محمدقاسم قاسمی، شهید مولانا نعمت‌الله، شهید مولانا احمد نارویی، مولانا عبدالرحمن محبی و مولانا خدارحم، کسب دانش و فیض می‌کند. در همین سال به نمایندگی از طلاب دارالعلوم زاهدان در ختم صحیح بخاری، به عربی سخنرانی می‌کند. و بنابر استعداد علمی و معنوی‌اش در دارالعلوم فاروقیهٔ گالیکش به عنوان استاد تعیین می‌شود و پس از یک دهه و نیم خدمات دینی، فرهنگی و اجتماعی امروز صبح (۲۵ مهر۹۵،) در راه بازگشت از زاهدان در چند کیلومتر مانده به سبزوار، بر اثر واژگونی اتومبیل جان به جان آفرین تسلیم می‌کند.


برخی از صفات بارز استاد ابراهیم
مولوی ابراهیم رحمه‌الله از صفات انسانی بسیار والایی برخوردار بود، افزون بر حُسن و جمال ظاهری، باطنی هم بس پالوده و آراسته داشت؛ کم‌سخن بود و نکته‌سنج، بی‌رنگِ بی‌رنگ بود و بی‌حاشیه. خوشنویسی و خوشخطی استاد ابراهیم زبانزد است.
خدمات دینی
مرحوم مولوی ابراهیم علاوه بر درس و تدریس در حوزه، امام روستای املاک گالیکش هم بود و در کنار آن یک کتابفروشی را هم اداره می‌کرد و پیش از این مسئول خدمات کامپیوتری سهیل رایانه بود. مجالس وعظ و سخنرانی استاد ابراهیم ویژگی‌های فردی خودش را داشت، لهجهٔ شیرین و گیرای وی آمیخته با شعر و ادب فارسی، دل هر شنونده‌ایی را مجذوب خود می‌کرد.


مولوی ابراهیم علیه‌الرحمه علاوه بر همهٔ این فعالیت‌ها در عرصهٔ نویسندگی هم دست روانی بر آتش قلم داشت؛ کتاب پر برگ و بار “گنجینهٔ مبلغین” در دو جلد و رساله‌ایی در “فواید تقوا” و کتابچه‌ایی دیگر در “فضایل استغفار” از آثار به‌جا مانده از آن عزیز از دست رفته هستند.


بازماندگان
از استاد مولوی ابراهیم براهویی دو همسر و سه فرزند دختر از همسر اول و یک فرزند پسر به نام حسام‌الدین از همسر دوم بازمانده است.
نویسنده: ولی الله رفیعی
منبع : تبیین نیوز

دیدگاه‌ها  

-4 #1 تاج محمددرنواز 1395-08-03 21:15
خدارحمت کند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر