c_300_250_16777215_10_images_68326.jpg

ترکمن سسی- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: مهمترین اتفاقی که در نظام ارجاع رخ داده الکترونیک شدن نوبت دهی برای بیماران است.


سراج الدین عارف نیا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال‌هاست که طرح پزشک خانواده در استان در حال اجرا است و امروز به جایی رسیدیم که طرح نظام ارجاع الکترونیک را به صورت اصولی و صحیح در استان اجرا کنیم.
وی جمع شدن مهر روستایی از دفترچه‌ها را یکی از مهمترین اتفاقات در حال انجام اعلام کرد و افزود: طی دو ماه آینده مهر روستایی از دفترچه روستاییان برداشته خواهد شد و پزشک مراکز بهداشتی درمانی از طریق سیستم الکترونیک، بیمار را به پزشک متخصص ارجاع خواهد داد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تمام بیماران روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند، زمان مراجعه به پزشک خانواده در صورت نیاز به متخصصان معرفی می‌شوند و سپس کد ارجاع ۱۶ رقمی برای آن ها صادر می‌شود.
وی مهمترین اتفاقی که در نظام ارجاع رخ داده را الکترونیک شدن نوبت دهی برای بیماران اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح بیمار مطلع می‌شود درچه ساعتی و چه روزی به پزشک مربوطه خود مراجعه کند.
عارف نیا با بیان اینکه روستاییان در زمان مراجعه به پزشک روستا تنها ۵۰۰ تومان حق ویزیت پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: ۹۰ درصد مشکل بیماران روستایی توسط پزشک روستا بر طرف می‌شود و در صورت نیاز به آزمایش، نمونه گیری در سطح مراکز انجام می‌شود.
وی یادآور شد: اگر مردم به این باور برسند که این مسیر را طی کنند قطعا هزینه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: تمام سعی ما بر این است در حالی که خدمات با کیفیت ارائه می‌دهیم هزینه‌های مردم را هم کاهش دهیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر