c_300_250_16777215_10_images_1_69620.jpg

ترکمن سسی- امام جمعه تاتار علیا ، خلق عظیم پیامبر (ص) را بهترین توصیف ایشان دانست و گفت: خلق حسنه حضرت محمد (ص) درسی است که جهان امروز تشنه آن است.


به گزارش ترکمن سسی به نقل از رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، آخوند محمد جرجانی  در مورد اخلاق حسنه پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) الگوی اخلاق حسنه برای بشریت است که با تمسک به ایشان می‌توان به سعادت دنیوی و اخروی دست یافت.


وی با بیان اینکه، رفتار خوب و شایسته یکی از شاخص ترین خصوصیات اخلاقی پیامبر گرامی اسلام بود، تصریح نمود: تشکیل حکومت اسلامی، ایجاد اخوت و برادری، ساخت مسجد، برپایی نماز جماعت از دیگر فعالیت های پیامبر برای ایجاد وحدت بین مسلمانان بود.


امام جمعه تاتار علیا گنبد کاووس با بیان اینکه شخصیت پیامبر اعظم (ص) دارای ابعاد وسیع و والایی است، تصریح کرد: قرآن، پیامبر (ص) را اسوه و الگویی معرفی می‌كند كه پیروی از او سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد كه برای رسیدن به این سعادت باید در همه زمینه‌ها ایشان را الگو قرار داد.


آخوند محمد جرجانی در ادامه افزود: در بعد اخلاق و آداب زندگانی اجتماعی، آن پیامبر بزرگوار، الگوی مردم‌داری و مردم سالاری، دستگیری نیازمندان، مرحم درد دردمندان و ... است.


وی تصريح كرد: اساسا آن حضرت بر اين باور بود كه فلسفه بعثت ‏براى تكميل مكارم اخلاق است و محبت و مهرورزى آن حضرت نه تنها شامل دوستان و اهل ايمان مى‏شد، بلكه مخالفان آن بزرگوار نيز از اخلاق نرم و شفقت‏آميز آن گرامى بهره‌‏مند بودند و اين سبب جذب آنها به سوى اسلام مى‌شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر