c_300_250_16777215_10_images_75826.jpg

 بندرترکمن : ترکمن سسی - زلیخا عادلی کارشناس فرش دستبافت که بیش از دو دهه سابقه فعالیت در این حوزه را دارد از چهره های شاخص کارآفرینی در حوزه فرش دستباف ترکمن است.

سایت زانکو، مرجع دانشی و حرفه ­ای “مدیریت و کسب و کار” ایران نوشته است : این بانوی کارآفرین ترکمن که متولد 1352 از شهرستان بندرترکمن است با عشق و علاقه به فرش دستباف ترکمن که نسل اندر نسل به صورت خانوادگی به وی رسیده است جهت ارتقا و رشد هنر صنعت فرش به بحث خوشه های صنعتی ورود نموده و اولین گام را در ماه شهریور سال 1391 با گذراندن دوره آموزشی عاملین توسعه خوشه های صنعتی و دریافت مدرک CDA از دانشگاه تربیت مدرس و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران طی نموده است.


زلیخا عادلی در حدود دو دهه فعالیت در این حوزه سعی نموده است با ترویج بازارهای منطقه ای و افزایش در سهم بازارهای داخلی و بنچ مارکت های جهانی از یک سو و انجام اقدامات جهت صادرات مستقیم دستبافته ها و تأمین مواد اولیه در استان از سوی دیگر بتوان با ورود به عرصه مستقیم صادرات دستبافته ها به افزایش سود تولیدات خوشه دست یابد.

دستاوردهای این بانوی کارآفرین حوزه فرش دستباف ترکمن:

– عامل توسعه خوشه فرش دستباف.
– منتخب ده بانوی کارافرین برتر ایران در سال94.
– مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی
– دبیر کانون کارافرینی استان گلستان
– تغییر در نمونه تولیدات با نگرش تولید محصول باکیفیت ،کاهش قیمت محصول جهت رقابت با کشورهایی از جمله هند و پاکستان
– تدوین استاندارد قالیبافی ترکمن و مشارکت در آموزشهای فنی و حرفه ای و صنعت معدن و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ارتقاء سطح بافندگان.

عادلی، چهره ای شاخص در عرصه فرش به شمار می رود و حتی در سال 94 از طرف ماهنامه طره، به همراه محمدجواد ظریف و محمدرضا نعمتی به عنوان چهره های درخشان حوزه فرش دستباف انتخاب شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر