c_300_250_16777215_10_images_90047.jpg


ترکمن سسی - جواد قربانی نماینده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و هیات همراه با حضور در منزل زنده یاد دردی طریک هنرمند فقید موسیقی ترکمن ؛ ضمن ادای احترام به آن هنرمند نام آشنا پیشاپیش عید نوروز را به خانواده اش تبریک گفت.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، جواد قربانی به نمایندگی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با همراهی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آق قلا و کارشناس صندوق اعتباری هنر در روز یکشنبه 22 اسفند ماه به منزل زنده یاد دردی طریک هنرمند فقید موسیقی ترکمن رفتند.
در این دیدار جواد قربانی ضمن ابراز تاسف بابت فوت و فقدان آن هنرمند چیره دست و یادآوری هنرنمایی های وی در عرصه ی ملی و بین المللی، پیشاپیش با آرزوی سلامتی و نیکنامی؛ سال نو پیش رو را به خانواده ی مرحوم دردی طریک تبریک گفت.
در پایان این دیدار به رسم ادب و تکریم لوح تقدیر و هدیه ای تقدیم خانواده ی آن هنرمند صاحب نام استان گلستان شد.
گفتنی است،خلیفه دردی طریک از پیشکسوتان موسیقی سنتی ترکمن و باخشی دو تار نواز؛ در روستای آق قبر شهرستان آق قلا متولد شد. وی دارای نشان درجه یک هنری(معادل دکتری) بوده و نامش با دوتار گره خورده و کمتر کسی است که به دوتار و باخشی های ترکمن علاقه داشته ولی نام دردی طریک را نشنیده باشد.
یادآوری می شود، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در سفر یکروزه کاری اش در تاریخ 5 اسفند ماه سال جاری؛ با حضور در منزل زنده یاد «خلیفه دُردی طریک» باخشی پُرآوازه ی ترکمن؛ با خانواده ی وی دیدار و گفت و گو کرد.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر