c_300_250_16777215_10_images_entekhab3.jpg

ترکمن سسی ،طاهر جانی :حق الناس کلمه ای است که طی دوره کوتاه مدت و فشرده ی ایام تبلیغات انتخاباتی بیشترین کاربرد را دراظهارنظرهای رسمی و غیر رسمی به خود اختصاص می دهد و به همراه آن عباراتی از قبیل"نماینده باید شجاع باشد،نماینده باید عالم و کاربلد باشد و نماینده باید بتواند به وعده هایش عمل کند”معمولا در واپسین روزهای مانده به زمان رای گیری بهترین و زیبنده ترین توصیفات ممکنه بشمارمی روند.

البته همان گونه که بخوبی می دانید پس ازبرگزاری هردوره  انتخابات تقریبا دیگر کسی به انجام شدن یا نشدن این عبارات ندارد زیرا این مردم هستند که نماینده را به مجلس می فرستند و اگراشتباهی در انتخاب رخ داده  و قرار باشد کسانی چوب آنرا بخورند آنها فقط و فقط مردم می باشند.آنهم نه مردمی که در ادارات و ارگانهای مهم صاحب مقام و منصب هستند و نه  کارمندان ادارات که حقوق کافی می گیرند.منظور خیل طبقات محرومی هستند که دربساط شان قوت لایموت به حد ذخیره فردا به دشواری یافت می شود.
سابقا آن گروه از اقشاری که به شغل شریف دامپروری و گله داری مشغول بوده و با مهمترین فناوری روز یعنی موبایل ارتباطی نداشتند چندان غم ایام پس از انتخابات ها را نمی خوردند و به همین که احشام شان در روز روشن یک شکم سیر از مراتع سرسبز بچرند دلخوش بودند.
 اما امروزه حتی چوپانانی که جهت ارتباط گیری با همکاران ده قدم آن طرف ترشان متوسل به شماره گیری از طریق موبایل می شوند، کسب اطلاع از نوسانات قیمت در علوفه فروشی ها برایشان از نان شب هم واجب می باشد‍!!
  امید دو چندان می رود همانطور که کلمه حق الناس درگفتمان های انتخاباتی کاربرد بی حساب و کتاب داشته و درشرایط حساس خواست طرف پرسشگر را مطابق با انتظارش بخوبی قانع نماید .در این چارچوب هم بعد از برپایی جشن های باشکوه پیروزی و چند ده صباح استراحت بابت رفع خستگی  به مقدار اندکی هم که شده به آن توجه  صورت بگیرد و نباشد که پس از اتمام این چهارسال نیز انبوه دوستان صد در صد روشنفکر با حس توانمندی کمتر قابل توصیف وبا هدف خدمت فرا منصفانه به ملت،مجلس را آخرین مکان تحقق بخشیدن به آرزوهای نزدیک به محال ببینند!!
1--دهمین نشست گروه اجماع حوزه غرب که قرار بود شب گذشته در سیجوال برگزارشود روزچهارشنبه با انتشار بیانیه ای در فضای مجازی از سوی هیات برگزار کننده(امام جمعه-دهیاری-هیات امنای عیدگاه و مساجد-فرماندهان پایگاه بسیج-فعالان سیاسی و شورای روستای سیجوال)کنسل اعلام شد!!
2-مسعود پورقاز دهیارآن روستا مدعی شد که برگزار نشدن جلسه در پنج شنبه شب گذشته به نفع گروه اجماع بوده و این جلسه با اعلام قبلی درتاریخ دیگری انجام خواهد شد.
3- بهروز ایری رئیس شورای روستای سیجوال علت لغو جلسه را عدم آمادگی کامل میزبان جلسه دانست و گفت:با توجه به اینکه  ما فرصت کافی برای تعیین یک مکان دیگررا نداشتیم درجلسه سه شنبه شب گذشته تصمیم به عدم برگزاری آن گرفتیم.
4- یک فرد مطلع دلیل لغو جلسه روستای سیجوال را مرتبط به برخی اختلافات داخلی دانسته و چنین می گوید:در واقع حاشیه سازی تنی چند از معتمدین محلی که انتظار داشتند از آنها برای جلسه هماهنگی دعوت به عمل آید باعث لغو نشست گروه اجماع گردید.مضافا آنکه گویا به 2عضو شورا نیز راجع به نشست هماهنگی اطلاع رسانی نشده بود.
5- داریوش آق یکی از پنج عضو شورای آن روستا تایید کرد که از وی برای نشست هماهنگی جلسه اجماع دعوت به عمل نیامده است!
6-یکی از نزدیکان نظری مهر کسادی بازار انتخاباتی این نماینده مجلس را مربوط به معدود هواداران فعال وی می داند و می گوید:سابقا گروهی افراد طوری خودشان را به نماینده مجلس چسبانده بودند که اجازه نمی دادند جز خودشان احدی به وی نزدیکی کند از این رو افراد ستادی کم کم میدان را ترک کردند.
7- صاحب نظران می گویند:زمان برای آن دسته ازداوطلبین که به امید تصمیم اجماع فعالیتی جز نشست های خانگی ندارند به سرعت در حال کاهش است.بنابر عقیده ی عمومی نیمی از داوطلبین مناطق مختلف ترکمن صحرا تحت تاثیر نشست های اجماع و یا دست نکردن به جیب مبارک  ترکیب بندی ستادی مناسب نداشته و از شخصیت یک کاندای حرفه ای به دور می باشند و اینکه چطور می توان از کاندیدایی حمایت کرد  که جز چند حامی  کسی را با خودش همراه ندارد‍!.
8- هوادار یک کاندیدای رقیب در گمیشان می گوید:گروه اجماع باید نسبت به حمایت مستقیم ولی پوراز قورلی زاده واکنش داده و ازسحنرانی وی در نشست های آن ممانعت به عمل آورند.سخنرانان نشست اجماع علی رغم اینکه ممکن است طرفدار یک کاندیدا باشند اما درمیادین تبلیغاتی حضور مداوم ندارند.بر اساس شنیده ها این مساله درمورد ولی پور صدق نمی کند.
9- منابع مطلع ازانجام عمل مانع تراشی و لغو سخنرانی یک داوطلب مجلس در روستای چپاقلی زادگاه قورلی زاده خبر می دهند.عضو نزدیک به این کاندیدا درتوضیح جریان گفت:ما ابتدا یک بار درچپاقلی جلسه ای را برگزار کردیم اما 2 ورود دیگرما موفقیت آمیز نبود و با وجود اطلاع رسانی قبلی از جاهایی که هنوز نمی دانیم جلسات لغو گردیدند!
10- یکی از نیروهای مهران شکیبایی نیز راجع به هم خوردن یک جلسه آنها در ماه گذشته خبر داد و گفت:فضای انتخاباتی در روستای چپاقلی به نحوی است که اکثرا موافق ورود کاندیداهای دیگربه آنجا  نمی باشند.این شخص همچنین اضافه کرد:لغو نشست  شکیبایی آن زمان از ناحیه  یک هوادار انتخاباتی اتفاق افتاده است.
11- دراین حال نورجان آخوند اکرم از فعالان اجتماعی روستای چپاقلی با رد شایعه هرنوع عمل کارشکنی نسبت به نشست کاندیداها آن را ترفند انتخاباتی خواند وگفت:برخی ها برای گرفتن چند رای بیشتر دست به انتشاراین قبیل شایعات احساسی می زنند تا به نوعی دلسوزی عمومی را به نفع خود برانگیزند اما مردم هوشیارند وهرگز چنین مطالبی را باور نخواهند کرد.
12- دهیار این روستا هم موضوع کارشکنی در جلسات داوطلبین مجلس را بی پایه و اساس خوانده و چنین توضیح داد:تا کنون تعدادی از کاندیداها از جمله اسکندریان-آنه محمد  گل-جعفری چوگان-نظری مهر و.....در چپاقلی نشست گذاشتند و هر کاندایی که تمایل داشته باشد بدون هیچ مشکلی می تواند درمکان های مقررجلسه ترتیب دهد.
13- یکی از فعالان بندرترکمن با اشاره به جلسات اجماع گفت:سخنرانان این نشست ها را درهر بار افراد ثابت و مشخصی تشکیل می دهند حال آنکه تریبون آن باید دراختیار دیگرعلاقمندان هم گذاشته شده وازشکل تکراری فعلی خارج شود.
14- اخیرا یک داوطلب حوزه غرب با این پیش بینی که دو تن از کاندیداهای شاخص حوزه ترکمن رد صلاحیت خواهند شد از یک فعال رابط خواسته است نا ترتیب جلسه ای با آنها را فراهم آورد.
15- عده ای از شهروندان ساکن بندربا نگارش متنی  خطاب به اسکندریان درباره احداث کارخانه فولاد با ادبیاتی انتقادی مواردی را از اوضاع گذشته و حال منطقه مطرح کرده وخواستار روشن شدن ابعاد این ادعای وی شده اند.متن این نامه هنوز درفضای مجازی منتشر نشده است و در صورت اطلاع از کلیات مفاد متن به آن درشنیده های آینده خواهیم پرداخت.اسکندریان اخیرا مدعی شده در صورت راه یافتن به مجلس دهم اقدام به احداث یک کارخانه عظیم فولاد درمنطقه با اشتغالزایی چند هزارنفری خواهد کرد.
16- محمد قلی ایری نماینده مجلس هفتم دراخیرا به اظهار نظر درباره انتخاباتت ادوار گذشته پرداخته و ادعا کرده که تحرکات بیشترفعالان کرکوی و بندرگزباعث موفقیت شان در انتخابات هشتم و نهم شده است.نامبرده سپس ادعا کرده حرفهای مطرح درفضای مجازی اکثرا کپی پیس می باشد واز سوی مخالفان اجماع منعکس می شود.محمد قلی ایری جوانان فعال گروه اجماع را عقابهای کوهستان نامیده است.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر