c_300_250_16777215_10_images_10588.jpg

 

ترکمن سسی - با تشدید برودت هوا و ورود جبهه هوای سرد به کشور بویژه در استان‌های شمالی و افزایش مصرف گاز، شرکت ملی گاز و دستگاه‌های دولتی برای مدیریت مصرف با اولویت اصلی تأمین گاز خانگی اقداماتی را طراحی و سامان داده اند.


 با عبور مصرف روزانه گاز در کشور از ۸۵۰ میلیون متر مکعب رکورد جدیدی ثبت شده است. از آنجا که تداوم تأمین گاز خانگی خط قرمز دولت بوده و اولویت اول را دارد، ۶۶۰ میلیون متر مکعب، معادل ۷۸ درصد از تولید روزانه در بخش خانگی و بقیه در صنایع و بخش تجاری مصرف شده است. این درحالی است که حجم گازی که در جریان اختلافات اروپا با روسیه مورد تحریم قرار گرفته ۲۲۰ ملیون مترمکعب بوده است.

 به منظور تأمین نیازها و حفظ سطح فشار گاز در مناطق مختلف، تمام پالایشگاه‌ها با حداکثر ظرفیت درحال کار هستند تا فرایند گاز رسانی به مردم و بخش تولیدی و نیز عملکرد نیروگاه‌ها برای تولید برق دچار اختلال نشود.

درچارچوب اعمال محدودیت برای دستگاه‌های دولتی گاز بیش از هزار و ۶۲۸ اداره و سازمان دولتیِ پرمصرف قطع شده است. این اقدام دولت در راستای جلب همراهی بیشتر مردم در کاهش مصرف گاز است.

با اصلاح تعرفه‌‌های گاز تلاش شده هزینه مشترکان پرمصرف در دو دهک بالاتر افزایش قیمت بیشتری نسبت به سایر مشترکان داشته باشد. در این تغییر نرخ‌ها دهک‌هایی که الگوی مصرف را رعایت کنند، از امتیازات تشویقی و تخفیف برخوردار خواهند شد. براین مبنا اگر میزان مصرف گاز نسبت به مدت ماه مشابه در سال قبل ۳۰ درصد کاهش یابد، نرخ گاز تقریبا رایگان خواهد شد.

صرفه‌جویی، مدیریت مصرف و بهینه سازی مصارف ، مدیران شرکت ملی گاز را در تأمین انرژی و حفظ پایداری شبکه یاری خواهد نمود.

 پویش "هر خانه یک اتاق گرم" در سطح کشور راه افتاده و مصرف کنندگان گاز در این مدت با گرم کردن صرفا یک اتاق در هر خانه و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی اتاق‌های دیگر و پوشیدن لباس مناسب فصل به گازرسانی پایدار بخصوص به مناطق دور افتاده کمک می‌کنند.

مدیر رسانه

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر