c_300_250_16777215_10_images_12133.jpg

 

 

ترکمن سسی - حامد دلیجه در یادداشتی با عنوان "تامین آب پتروشیمی گلستان ابهام دارد" نوشت: پروژه های پتروشیمی یکی از صنایع آب بر است بطوری که در جانمایی این گونه صنایع نخست محل تامین انرژی آن در نظر گرفته می شود.


حامد دلیجه در ادامه این یادداشت در کانال خبری تحلیلی آرتا نیوز نوشت: نزدیک به دو دهه است که پروژه پتروشیمی گلستان در عالم برزخ  روزگار می‌گذراند .پروژه ای که ۹۴۰۰۰سهامدار   با هزاران امید همچنان نظاره گر سرنوشت نهایی آن  هستند.
طی سالهای  اخیر کش‌وقوس‌های زیادی پیرامون این پروژه وجود  داشت  تحفه  دولت احمدی نژاد که بنظر می رسد مطالعات جامع و کاملی در این خصوص صورت نپذیرفته است زیرا که در مورد خوراک  و آسیب های زیست محیطی این کارخانه توضیحی  به مردم داده نشده است.
پیشرفت فیزیکی آن تاکنون  ۱۷ تا ۲۰ درصدی بود اما سال ۱۴۰۲ با تفاهم‌نامه انجام شده هلدینگ خلیج فارس ۳۰ هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند که با اجرای پروژه و ورود این حجم از سرمایه‌گذاری، بنظر می رسد عملیات اجرایی این طرح وارد فاز جدیدی شده است‌،
قبل از  طرح هرگونه ابهامات آنچه که مسلم است اینست که پروژه های پتروشیمی یکی از صنایع آب بر است بطوری که در جانمایی این گونه صنایع نخست محل تامین انرژی آن در نظر گرفته می شود.
هر چند عیسی امامی نمایند وقت مردم گرگان و آق قلا در مجلس ، محل تامین آب پتروشیمی گلستان را از سد انحرافی اقدگش عنوان کرده بود ولی با توجه  به تغییرات اقلیمی دو دهه اخیر در گلستان با سد های خالی روبرو هستیم ، ضمنا سد اقدگش سد کوچک انحرافی است که  جهت انحراف طغیان های موقت گرگانرود در نظر گرفته  شده است که اساسا کاسه ای برای ذخیره سازی آب ندارد
با تفاسیر و‌ داده های بالا و فارغ از مسائل زیست محیطی  باید گفت پتروشیمی گلستان جهت تهیه خوراک (آب و گاز ) با موانع جدی روبروست که احداث پتروشیمی گلستان را تحت تاثیر قرار داده است.



نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر