c_300_250_16777215_10_images_21380.jpg

 


ترکمن سسی – عبدالستار کم - امروزه حمل و نقل و راه های مواصلاتی ، یکی از اجزا مهم اقتصاد محسوب می شود و به علت داشتن نقش زیربنایی تاثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی منطقه و استان دارد‌.


ما بهترین و برترین موقعیت مکانی ساحل دریا بین شهر گمیش تپه و روستای ساحلی چارقلی و راه آهن در بندرترکمن و بندرگز را داریم ، اما در این چندین دهه سال ، هیچ اقدامی در راستای احداث جاده ساحلی و‌ توسعه زیرساختهای گردشگری ساحلی - بومگردی انجام نشده و حتی برنامه ریزی و هدف ریزی نشده است!

مقام معظم رهبری در راستای ارتقا شاخص های عمرانی و آبادانی ایران و اقتصاد مقاومتی ، بر توسعه سواحل تاکید دارند و لذا بایستی زیرساختها با کلیه امکانات پس از بررسی های کارشناسی فراهم گردد‌.

حمل و نقل و جاده های مواصلاتی ،۲ مولفه مهم در توسعه و رشد صنعت گردشگری دریایی _ بومگردی و عمرانی هستند که با تجهیز و بهسازی زیرساختها میتوانیم شاهد تحولات بزرگی در آینده در منطقه و حوزه غرب استان باشیم به گونه ای که در اشتغالزایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اما نکته دلیل اساسی اول:
در راستای اجرایی شدن این زیرساختها و مطالبات مردمی ،در این مدت چندین دهه ،  ۳ ارگان در انجام وظایف خود، کم کاری کرده اند:
۱_ وزارت میراث گردشگری
۲_وزارت راه و شهرسازی
۳_ سازمان بنادر دریانوردی

در ایجاد و احداث زیرساختهای گردشگری ساحلی ، وزارت میراث گردشگری و وزارت راه و شهرسازی و سازمان کشتیرانی دریانوردی ، وظایف و ماموریتها و خدمات مشترکی دارند.

این ۳ تا ارگان میتوانستند در توسعه زیرساختهای گردشگری ساحلی ( احیا جاده قدیم گمیش تپه و چارقلی) تاثیرگذار باشند و می توانستند این مطالبه مردمی را در چندین سال قبل به سرانجام برسانند.

اما نکته دلیل اساسی دوم:
فردی ( فرماندار _ نماینده مجلس) نبوده که بصورت مجدانه پیگیری بکنند اگر هم پیگیری کرده باشند ،در حد صورتجلسه و برگزاری جلسه بدون خروجی روی کاغذ مانده است‌.

شهرستان گمیشان ، با وجود داشتن موقعیت جغرافیایی خاص، دسترسی به پهنه آبی خزر ، دارا بودن مرز مشترک با کشورهای حساس منطقه ، سواحل ماسه ای و باتلاقی،  فرهنگ غنی ، وجود منابع و پتانسیل های زیاد ،اما از نعمت داشتن راه های مواصلاتی ساحلی بی بهره مانده است که یکی از دلایل ایجاد مشکلات در گردشگری ساحلی _ دریایی ،  سرمایه گذاری به شمار میرود.

لذا به عزم جدی مسئولین استانی و نماینده مجلس و ارگانهای ذیربط نیاز دارد تا با اتحاد و همدلی همدیگر این امر تحقق یابد‌.

اگر هر مسئولی( چه فرماندار، چه نماینده مجلس ، چه استاندار ، چه مسئولین ذیربط و ....) به وظایف قانونی خود به درستی انجام دهد ، شهر و منطقه ی ما ، گلستان خواهد شد.

ان شاالله با تلاش و پیگیریهای نماینده پرتلاش مردم در مجلس شورای اسلامی حوزه غرب استان و با همدلی و همکاری مسئولین اجرایی ،شاهد تحقق این مطالبه مردمی شهر گمیش تپه و شهرستان گمیشان باشیم.

فعال اجتماعی و فضای مجازی : عبدالستار کم
خرداد ۱۴۰۲

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر