c_300_250_16777215_10_images_22269.jpg

 


ترکمن سسی - طاهر جانی - براساس اعلام رسمی، 132 دا‌وطلب برای حضور در انتخابات حوزه غرب گلستان پیش ثبت نام کرده اند. تعدادی از پیش ثبت نام کنندگان حتی تجربه یک دوره لیدری در انتخابات محلی را نیز ندارند ...

 

بنابراین حتی درصورت رسیدن به مرحله ثبت نام اصلی، به نظر می رسد این تعداد آمادگی کافی برای تیمداری جهت قرار گرفتن در میان چهره های شاخص و صاحب شانس را نخواهند داشت. در عین حال از چهره هایی هم که احتمال می رود بتوانند تیمی از بهترین لیدرهای انتخاباتی را تشکیل دهند، حرکت تاثیرگذاری دیده نمی شود.

آنچه که این ایام ذهن نظریه پردازان انتخاباتی را به خود مشغول ساخته این است که آیا شورای نگهبان، داشتن پنج سال سابقه مدیریت دولتی را جزو شرایط تایید نهایی لحاظ قرار خواهد داد یا خیر.
لذا ناگفته پیداست که شماری از پیش ثبت نام کنندگان حوزه غرب گلستان به دلیل سهولت فرایند پیش ثبت، شرایط را مغتنم دانسته و در سامانه مربوطه نام نویسی کرده اند!
براساس شنیده ها، شهر سیجوال در این دوره از انتخابات سنت شکنی کرده و با معرفی دو پیش ثبت نام کننده به نام های کامران ایری شهردار سابق این شهر و اسماعیل برهانی جوان پا به میدان رقابت گذاشته است. سیجوالی ها سابقا در هیچ دوره از رقابت های مجلس کاندیدایی از میان خود نداشته اند، اما آرای تعیین کننده ای به صندوق ها انداخته اند. بنابراین اگر هر یک از دو چهره بتوانند به تایید نهایی برسند، شانس مناسبی برای انجام مانور میدانی در سطح حوزه خواهند داشت.

در مرکز بخش گلدشت، نام محمد خواجه شهردار سابق سیمین شهر نیز در لیست پیش ثبت نام کنندگان بر سر زبانهاست. این چهره شناخته شده، ایجاد تشکیلات منظم تیمی پس از ثبت نام اصلی را جزو ساز و کار ورودش به عرصه دانسته و چنین گفته: متاسفانه هیچ یک از وعده های قبلی در خصوص برقراری توسعه و عمران برای بخش گلدشت محقق نشده است. هدف ما به وجود آوردن انقلاب انتخاباتی در این بخش است تا محور آبادانی برای گلدشتنی ها صرفا در آسفالت ریزی با قیر رایگان دولتی خلاصه نشود.
کارآمدترین نخبگان حوزه انتخابیه برای بکارگیری در پست های دولتی شایسته هستند و باید به زیرساخت های اساسی توجه و نگاه جدی و معنادار صورت بگیرد.

در بندرترکمن به نظر می رسد محمد قلی ایری برای تیمداری عزم جدی داشته باشد. با این همه فعالان انتخاباتی هنوز از جمع بندی اولیه برای قائل شدن شانس برای ثبت نام کنندگان و خصوصا چهره های قدیمی فاصله زیادی دارند.

در کمیش دفه تاکنون حسین خورشیدی نام خود را سر زبان‌ها انداخته و برنامه سخنرانی های خانگی اش را با جدیت و امیدواری دنبال می کند‌.
وی بعنوان تنها داوطلب میدان دار تا به امروز، در بندرترکمن نیز چند مورد برای اهالی سخن گفته و آماده می شود تا پس از تعطیلات پایان شهریور ماه ، روستاهای گمیشان را به‌ سرعت در نوردد. به تازگی جمعی از فعالان ساکن آن شهرستان و گروهی از شاخص ترین نیروهای میدانی در بندرترکمن پس از حضور در جلسات خانگی خورشیدی، آمادگی خود را برای همراهی با وی اعلام کرده اند.  

براساس شنیده ها، از کردکوی احمد سردار زاده نیز پیش ثبت نام کرده است. وی طی دوره نهم انتخابات مجلس در محلات بندرترکمن جلسه خانگی برگزار کرد، اما در ادامه از رقابت های اصلی باز ماند و اکنون چشم به همراهی دوستانش در بخش ترکمن نشین خواهد دوخت. سردازده پس از آخرین ثبت نام تا مدتی از فضای انتخابات دور مانده و ایندوره انتخابات کار دشواری برای مطرح کردن خود در این کارزار دارد.  
ضمن آنکه سید جواد حجازی پرشک ساکن گرگان نیز آماده می شود تا در سومین حضورش در این عرصه عملکرد تاثیرگذاری از خود بر جای بگذارد. حجازی طی انتخابات گذشته در ایام تبلیغات رسمی اقدام به دایر کردن ستاد مردمی در بندرترکمن کرده بود. از قرار معلوم در زمستان سال گذشته پیشنهاداتی به او جهت حضور مستمر در بندرترکمن داده شده که فعلا ترجیح را بر دیدارهای چهره به چهره داده است.

دستیابی به توفیق در انتخابات ایندوره غرب استان تا حدود زیادی به همراهی فعالان و نیروهای میدانی بستگی دارد و باید دید در فرصت پیش رو چه کسانی در بستن یک تشکیلات منسجم موفق تر عمل خواهند کرد.

دیدگاه‌ها  

0 #1 بنیامین 1402-06-20 08:20
خبر بسیار مفصل و کاملی بود ممنون از خبرنگار عزیز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر