c_300_250_16777215_10_images_22280.jpg



ترکمن سسی - عبدالستار کم فعال اجتماعی و فضای مجازی بندرترکمنی در یادداشتی نوشت: به منظور ذخیره سازی آب در مواقع پیک مصرف و جلوگیری از ایجاد بحران کم آبی و یا قطعی آب در اوایل تابستان هرسال ، احداث مخزن ذخیره سازی آب چند هزار متر مکعبی در بندرترکمن ضروری به نظر میرسد.


 وی در ادامه یادداشت خود نوشت: شهرها پویا و زنده و همیشه در حال تغییر و تحول بوده و با گذشت زمان و افزایش تراکم جمعیتی ،کمبودها و نیازهایی را به همراه داشته است و تاسیساتی که در آن زمان بنا به نیاز جمعیتی ان زمان احداث شده اکنون پاسخگوی نیاز حال نمیباشد.
و از آنجايي كه شهروندان، سرمايه‌هاي اجتماعي شهر به حساب مي‌آيند نگاه همه‌جانبه به نياز و خواسته‌هاي شهروندان و پاسخگويي به نيازهاي آنان مي‌تواند زندگي شهرنشيني را در تمامي ابعاد ارتقا دهد.
طبق سرشماری نفوس در سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر بندرترکمن حدود ۵۳ هزار نفر بوده و با توجه به اینکه از تشکیل این شهر حدود یک قرن میگذرد اما شهر زیبای ساحلی بندرترکمن ،مخزن ذخیره ی آب چند هزار متر مکعبی ندارد.!!!
با فرا رسیدن گرما ،شهروندان بندرترکمن همیشه با کم فشاری یا قطعی اب در تابستان روبرو میشوند ،به ویژه ساکنین شمال شهر ( راهبند شمالی ) و بیشترین افت فشار و حتی قطعی اب در شمال شهر میباشد‌.
زیرا توسعه ورودی شبکه ی آب شرب و تجهیزات آب شیرین کن در ضلع جنوبی شهر واقع بوده ( سمت جاده کردکوی )
لذا به متظور ذخیره سازی آب در مواقع پیک مصرف و جلوگیری از ایجاد بحران کم آبی و یا قطعی آب در اوایل تابستان هرسال ، احداث مخزن ذخیره سازی آب چند هزار متر مکعبی لازم و ضروری به نظر میرسد.
لذا از مسئولین محترم شهر بندرترکمن خواستاریم که با اتحاد و همفکری همدیگر( شورای شهر ، فرماندار شهر ، مسئولین ابفای شهر ،نماینده مجلس و....) در راستای تحقق این مطالبه ی مردمی شهر بندرترکمن گام برداشته و تا حصول نتیجه مطالبه و پیگیری گردد.
در این خصوص با مهندس جعفری فرماندار مردمی شهرستان بحث و گفتگو و این مطالبه ی مردمی انتقال و مطالبه گردید.
مهندس جعفری از مطالبه گری استقبال کرده و در راستای تحقق این مطالبه ،جلساتی را نیز با مسئولین محترم آبفای شهرستان و استان برگزار و مطالبه کرده است.
از مهندس جلال ایری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی نیز خواستاریم که در راستای تخصیص و تامین اعتبار مخزن ذخیره سازی اب چند هزار مترمکعبی اقدامات و پیگیری های لازم را انجام بدهند، تا در بودجه ی سال آتی ( سال ۱۴۰۳) تعریف و تخصیص داده بشود.
بیشتر وظایف فرمانداران و اعضای شورای شهر و سایر مسئولین ذیربط هستند که برنامه ها و طرح های لازم جهت تخصیص و جذب بودجه و حمایت از آنها به نماینده مجلس معرفی نمایند.
و نماینده مجلس نیز وظیفه دارد با تمام وجود با زبان فنی و چانه زنی و با استفاده از روابط سیاسی و تعامل، رسیدگی نموده و موانع قانونی را از میان برداشته و در جهت جذب اعتبارات عمرانی و.... اقدام نمایند.
اگر هر مسئولی ( چه شورای شهر ، چه شهردار ، چه فرماندار ، چه ریس ابفا ،چه نماینده مجلس و چه .....) هر کدام  به وظایف قانونی و ذاتی خودشان به درستی عمل بکنند ، شهر ما ، محله ی ما ، گلستان خواهد شد.
اکنون ما هم فرماندار مطالبه گر و مردمی داریم،هم دادستان مطالبه گر و مردمی و هم نماینده مجلس مطالبه گر و مردمی و هم اعضای شورای مطالبه گر به ویژه  ( هیات ریسه مطالبه گر ).
ان شاالله ،به امید خبرهای خوش
برای بهتر شدن نبایستی منتظر آینده شد بلکه باید آینده را با صرف کردن فعل خواستن همین امروز ساخت.
فعال اجتماعی و فضای مجازی : عبدالستار کم
۲۰ شهریور ۱۴۰۲

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر