c_300_250_16777215_10_images_947_23017.jpeg

 

 ترکمن سسی - نورعلی دیلم - یکی از معیارهای تشخیص دموکراسی در نظام های سیاسی، برگزاری انتخابات است و مشارکت مردم در انتخابات به عنوان یکی از ارکان اصلی مردم سالاری، سرمایه اجتماعی دولت ها را افزایش می دهد. در فرآیند برگزاری انتخابات پرشور، مولفه های مختلفی تاثیرگذار است و یکی از آنها قومیت و مذهب است.


اعتقاد داریم مشارکت اقوام در انتخابات فرصت بی بدیل برای مشارکت سیاسی و تعیین سرنوشت خود می باشد.
در برهه ای که دشمن، چشم طمع به عدم حضور مردم در پای صندوق های رای دوخته است، شناخت واقعی اقوام، رعایت انصاف و عدالت، توجه به انتظارات و مطالبات مدنی و قانونی آنها و بیان خدمات متقابل بین اقوام و انقلاب اسلامی می تواند مشارکت بی نظیری را در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ رقم بزند.
یکی از اقوام بومی و ساکن استان گلستان که در استقرار امنیت پایدار، ایجاد وحدت و همدلی، توسعه و پیشرفت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش محوری داشتند قوم شریف ترکمن بود.
در ادوار و انتخابات های مختلف شاهد حضور مردم عزیز ترکمن در پای صندوق های رای بودیم تا جایی که در اکثر دوره ها، شهرهای ترکمن نشین مثل مراوه تپه با ۸۸درصد، در رتبه نخست مشارکت در کشور و استان قرار گرفتند و این حضور نشان می دهد مردم صادق ترکمن صحرا نسبت به انتخابات بی تفاوت نیستند بلکه مشارکت خود را اثربخش تلقی می کنند.
این روزها فضای تبلیغات و نشست های انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ترکمن صحرا داغ و پرشور و متفاوت با کل استان می باشد و ضمن اینکه نشان از تایید صلاحیت افراد زیادی توسط شورای محترم نگهبان است و نوید بخش حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای خواهد بود.
لازم است به دو خواسته (بررسی مجدد صلاحیت کاندیدای عدم احراز یا رد صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی و داشتن گزینه در انتخابات خبرگان رهبری) در بین خواص و عوام ترکمن صحرا اشاره کنم، در صورتی که این دو خواسته مورد توجه مسئولین محترم قرار گیرد، احتمالا در انتخابات آتی شاهد مشارکت بالای ۸۰ درصد ترکمن صحرا خواهیم بود.
با تحلیل ارائه شده، لازم است متولیان امر، ضمن رعایت قوانین، به صلاحیت های عمومی مثل وفاداری و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، پایبندی به خون شهدا و سلامت اخلاقی و اقتصادی توجه و به صلاحیت های علمی در حد قابل قبول اکتفا نمایند.
اهل سنت استان گلستان به اذعان همه تحلیل گران، مردمانی وفادار، ولایتمدار، وطن دوست، با فرهنگ، وحدت گرا و اهل بیتی هستند و در تحولات و آشوب ها بویژه جنبش انحرافی، غربی و غیر انسانی زن زندگی آزادی با بصیرت عمل کردند و در نقشه دشمن قرار نگرفتند و این عملکرد و وفاداری آنها مورد تمجید آیت ا... نورمفیدی زید عزه قرار گرفت و در جلسه با ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان فرمودند شما علمای ترکمن صحرا باعث آبرو برای استان گلستان شدید.
در پایان یادآور می شوم، استفاده از نخبگان اهل سنت و حضور آنها در مناصب مختلف، بویژه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نشان می دهد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از موثرین و اندیشمندان اهل سنت هیچ محدودیتی ندارد و سدی در برابر شایعه پراکنی و ایجاد شکاف قومی و مذهبی دشمن خواهد بود.
✍حجت الاسلام نورعلی دیلم
▫️مدیر مرکز اسلامی گلستان

 

c_300_250_16777215_10_images_948_23014.jpeg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر